וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטור למאיר שמיר מחשיפת דו"חות תנובה: ויתר על זכויות השליטה בתנובה בה הוא מחזיק ב-20.7%

עמירם כהן

3.4.2008 / 17:44

מאיר שמיר מכהן כיו"ר תנובה ולמבטח שמיר שני דירקטורים בחברה





לדברי גורמים בכירים במגזר החקלאי, מאיר שמיר רואה בתנובה חלק מליבת העסקים של מבטח שמיר ואינו מחזיק במניות כדי לבצע בהזדמנות ראשונה אקזיט ולמשוך תשואה כששוויין של האחזקות יעלה לאחר שתנובה תממש את תוכניות ההתרחבות הבינלאומיות שלה.



לדברי אותם המקורות, שמיר - יחד עם התאגידים האזוריים של הקיבוצים והמושבים - הוא מועמד מוביל לרכוש את אחזקות אייפקס, כשזו תחליט על אקזיט, ולרכוש בכך את השליטה בתנובה - ומועד זה קרוב הרבה יותר מאשר מקובל לחשוב.



בדרך כלל קרנות השקעה פיננסיות בינלאומיות, בדומה לאייפקס, מבצעות אקזיט בטווח של 8-5 שנים.



לשמיר ולתאגידים הקיבוציים כ-45% מהאחזקות בתנובה, ולשמיר אין כל בעיה לגייס את המימון הדרוש לרכישת השליטה לאחר יציאת אייפקס.



שמיר כבר הוכיח בעבר כי כל הדיבורים שהושמעו על ידי המתנגדים למכירת תנובה, על בעיה כביכול, שיש לו לגייס מימון בנקאי הם דיבורים בעלמא. יתר על כן, כשהתחייב בהסכם עם אייפקס להעניק אופציית "פוט" לבעלי המניות, שהחליטו להישאר בתנובה (באמצעות התאגידים הקיבוציים) והוא נדרש לשם כך להעמיד ערבות בנקאית בסך 250 מיליון דולר, הוא עשה זאת בדיוק במועד עליו התחייב והזים בכך את כל הדיבורים על קשיי מימון.



התאגידים הקיבוציים שמתכוונים לרכוש את השליטה בתנובה ביחד עם מאיר שמיר יודעים כי בחלוקת האחזקות ביניהם שמיר יהיה בעל השליטה.



מאיר שמיר, ששורשיו המשפחתיים נטועים עמוק בתנועה הקיבוצית, מאמין כי יצירת ברית ושותפות עם התאגידים הקיבוציים המייצגים חלק ניכר מספקי חומרי הגלם של תנובה היא מפתח להתפתחות מהירה של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully