וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי.בי.איי. מתחילים לסקר את ריטליקס ברגשות מעורבים: המלצת "ניטרלי" ומחיר יעד של 15.5 דולר

שמואל שוסטר

3.4.2008 / 18:50

אובדן אמון המשקיעים ומצב השוק עשויים לפגוע בחברה

"ריטליקס עומדת בפני נקודת מפנה" כך מעריכים האנליסטים אורי ליכט ויובל זעירא מבית ההשקעות איי.בי.איי. לדבריהם, "אחרי שנים של השקעות עתק בפיתוח, תוך דגש על צמיחה מהירה על חשבות איתנות פיננסית, תנסה החברה להעביר את המיקוד לשיפור הרווחיות וחיזוק התזרים".



באיי.בי.איי נותנים משקל גבוה להשקת מוצר הדגל החדש של החברה, שצפויה להתקיים במהלך השנה הקרובה ואשר צפוי להוות, להערכתם, את "אחד ממנועי הצמיחה של החברה ולעזור לחברה לשמור על עליונות טכנולוגית". במקביל, מעריך ליכט כי החברה עשויה להוות יעד לרכישה, מעמד, אשר מעניק לחברה "הרבה תשומת לב חיובית מהמשקיעים".



אולם למרות האופטימיות, מעריכים בבית ההשקעות כי ישנם שלושה גורמים אשר עשויים להפחית בצורה משמעותית את כדאיות ההשקעה בחברה. הראשון הוא מכפיל השווי הגבוה בו נסחרת החברה - שעומד על 17 - על פי תחזית בית ההשקעות. גורם נוסף שעשוי להשפיע על ביצועי החברה הוא ההאטה בפעילות הכלכלית בארצות הברית בשילוב תוצאות מאכזבות של הרשתות הקמעונאיות. בנוסף מציין ליכט "אובדן האמון מצד המשקיעים עקב רקורד עגום של פספוס תחזיות ההנהלה".



באיי.בי.איי מסתמכים בהערכתם על נתוני מכון המחקר AMR, מהם עולה כי ב-2006 גלגל ענף התוכנה לתחום הקמעונאות כ-7.3 מיליארד דולר וכי הוא צפוי להמשיך ולצמוח בקצב ממוצע של 7% ולהגיע בשנת 2011 למכירות של 10.4 מיליארד דולר.



בנוסף, רואים בכניסתו של סמנכ"ל הכספים החדש, שסימן את יעד השיפור ברווחיות כיעד העיקרי של החברה ב-2008, כגורם חיובי שעשוי להצעיד את החברה לניהול סולידי וללא סיכונים מיותרים.



את הסקירה מסכמים באיי.בי.איי בנימה מעורבת: "למרות היסטוריה ארוכה של אכזבות, המודל אותו בחרנו הוא אחד המודלים האופטימיים שלנו מודל הלוקח בחשבון המשך צמיחה, תוך שיפור חד מאוד ברווחיות. גם מודל זה אינו מוביל לשווי המצדיק המלצת קנייה ולכן אנו מתחילים סיקור ראשוני בהמלצת נייטרלי", אומרים בבית ההשקעות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully