וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת אוסטרליה ביטלה את החוזה לפריסת רשת פס רחב עם קונסורציום אופל ואלווריון מאבדת 7.6% ביומיים

שמואל שוסטר

3.4.2008 / 19:43

הפרויקט זכה במענק ממשלתי של 958 מ' ד' אוסטרלי

אלווריון היתה בין החברות שהתמודדו על חוזה בהיקף של מאות מיליוני דולרים לאספקת ציוד WiMAX (טכנולוגיה לתקשורת אלחוטית בטווח של קילומטרים בודדים) לקונסורציום התקשורת האוסטרלי אופל. הקונסורציום כולל את חברת שירותי הלוויין Optus ואת קבוצת שירותי התקשורת לאיזורים מרוחקים Elders.



ביטול העסקה מהוות מכה קשה לתעשיית הWiMAX ככלל ולאלווריון בפרט, לאור טענת משרד התקשורת לפיה "התוכנית נכשלה בכך שלא הצליחה לספק כיסוי מספק שיכול להתחרות ברשת הסיבים האופטיים במדינה".



במסגרת החוזה שנתחם עם הקונסורציום, הוגבל סכום הפיצוי המכסימלי עבור Optus ו-Elders במקרה של ביטול העסקה ל-2.5 מיליון דולר בלבד.



אופל זכה במאי 2007 במענק ממשלתי בהיקף של 958 מיליון דולר אוסטרלי להקמת המקטע האלחוטי ברשת פס רחב חדשה, אשר אמורה להגיע ל-99% מבתי האב באוסטרליה חלקים אחרים מהרשת יכללו גם כבלים וציוד נוסף לתקשורת קווית.



הרשת היתה צפויה להוות את התשתית לאספקת שירותי אינטרנט מהיר לנקודות קצה נייחות, כדוגמת בתים פרטיים, בנייני דירות וכדומה והייתה מיועדת להיפרס לאורך כל המדינות והטריטוריות באוסטרליה.



אלווריון מתמחה בפיתוח ציוד להעברת אינטרנט מהיר אלחוטי. ובמהלך השנים האחרונות נמצאת החברה בראש המובילות את מהפכת ה-WiMax בתחום רשתות הפס הרחב האלחוטיות. טכנולוגיה זו מאפשרת הן שידור לנקודות קצה נייחות (וויימאקס נייח) כגון בתים ובניינים, והן שידור לנקודות קצה ניידות כדוגמת מחשבים נישאים (וויימאקס נייד).



אמש הודיעה החברה כי תפרוס רשת WiMAX חדשה באיים הקאריביים עבור דיגיסל (Digicel) מפעילת הסלולר הגדולה בקאריביים. דיגיסל בחרה באקווריון כשותף אסטרטגי לפריסת הרשת בכל רחבי הקאריביים, בעסקה שתתפרס על פני מספר שנים.

אלווריון סירבה למסור פרטים בנוגע להיקף העסקה אולם, בשיחת הועידה האחרונה הודיעה החברה כי היא מצפה למספר עסקאות של פריסת רשתות אלחוט בהיקף של 20-30 מיליון דולר לעסקה, כאשר מספר מיליוני דולרים מתוכם צפויים להתקבל כבר ב-2008.

כחלק מההסכם, תספק אלווריון, יחד עם שותפותיה לתקן ה-Open WiMAN פריסה אלחוטית עד ללקוח הקצה, בהתבסס על מערכות ה-Mobile WiMAX מתוצרתה. בנוסף, כולל ההסכם גם חבילת שירות ותמיכה.
לדברי דיגיסל, אלווריון נבחרה לבצע את הפרויקט לאור הצלחתה בפריסת ה-WiMAX המסחרית שבצעה בגראנד קיימן עבור החברה, ב-2007.



על בסיס הניסיון שצברה אלווריון בקיימן מקווה דיגיסל לספק שירותי קול ופס רחב ללקוחות פרטיים ומסחריים. רשת התקשורת האלחוטית שפרסה אלווריון בגראנד קיימן מאפשרת לדיגיסל להציע שירותי אינטרנט ללקוחות פרטיים ומסחריים במהירות של עד 3 מגה ביט ללקוחות ניידים ונייחים כאחד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully