וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ג'וניפר מזנקת ב-19% בזכות דו"ח טוב מהצפוי ומושכת את מניות ציוד התקשורת לעליות

דפנה מאור

12.10.2001 / 15:45

ירידה חדה במכירות הקמעוניות בספטמבר מכה במניות הכלכלה הישנה

המסחר בוול סטריט נפתח בתנודתיות בעקבות בשורות המיתון שנשאו עימם נתוני המכירות הקמעוניות היום. המומנטום החיובי של דו"חות ג'וניפר (סימול JNPR) ויאהו מושך את הנאסד"ק לעלייה קלה.

מניות הטכנולוגיה ממשיכות לרשום עליות, אך מניות השבבים רושמות ירידות קלות לאחר שאתמול זינקו בשיעורים חדים. מניות הבלו צ'יפ רושמות ירידה לאחר שהיום דווח כי המכירות הקמעוניות בארה"ב בספטמבר נפלו בשיעור חד מהצפוי של 2.4%, לאחר שאמון הצרכנים ספג מכה קשה מהתקפות הטרור על ארה"ב. הירידה העיקרית נרשמה ברכישת מכוניות, חומרי בנייה ומוצרי אלקטרוניקה. במקביל, נרשמה באותו חודש עלייה חדה מהצפוי, של 0.4%, במדד המחירים ליצרן.

יצרנית מכונות הצילום זירוקס (סימול XRX) הזהירה היום כי הפסדיה ברבעון השלישי יהיו גדולים מהצפוי. הגורמים להפסד הגדול הם שערי חליפין והוצאות ביטוח הקשורות לאירועי הטרור האחרונים. עבור הרבעון הרביעי הביעה החברה אופטימיות זהירה לגבי יכולתה לחזור לרווחיות. מנייתה יורדת ב-6%.

ג'וניפר נטוורקס (סימול JNPR), יצרנית ציוד התקשורת, מזנקת ב-18.9% לאחר שאמש דיווחה על הפסד נקי של 29.7 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת רווח נקי של 58.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. ג'וניפר, יצרנית נתבים המתחרים במוצריה של סיסקו , רשמה הפסד נקי של 9 סנט למניה, אך ללא הוצאות חד פעמיות רשמה רווח של 32.5 מיליון דולר, ועלתה ב-3 סנט למניה על תחזיות האנליסטים. הכנסות החברה היו ללא שינוי - 201 מיליון דולר.

מתחרותיה של ג'וניפר נהנות מהמומנטום החיובי: סיינה (סימול CIEN) עולה ב-5.4%; סיקמור (סימול SCMR) עולה ב-6.2%. מניית סיסקו, מתחרתה הראשית של ג'וניפר בתחום הנתבים, עולה ב-2%.

מנגד נרשמות ירידות במניות השבבים. מדד מניות המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה יורד ב-1.4%.

ורטיקל נט (סימול VERT), חברת התוכנה למסחר מקוון בין עסקים, עולה ב-8.1%. מתחילת אוקטובר עלתה המניה ב-300%. שלשום דיווחה החברה כי היא מצפה לעמוד בתחזיות לרבעון השלישי או לעלות עליהן, בזכות תוכנית התייעלות שסייעה לה לקצץ בעלויות. החברה העלתה את התחזיות לרבעון השלישי להפסד של 7-9 סנט למניה לפני הוצאות חד פעמיות, לעומת תחזיות קודמות של 8-10 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully