וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר האשראי מגיע לצרכנים בארה"ב: שיעור המפגרים בתשלומים בשיא של 15 שנים

נמרוד הלפרן

3.4.2008 / 20:52

פיגורים על אשראי, משכנתאות ורכב גדלו ל-2.65%

שיעור המפגרים בתשלומים בלפחות 30 יום גדל ב-0.21% לרמה של 2.65%, על רקע עלייה בשיעור המפגרים בכל שמונה קטגוריות ההלוואות שאחריהן עוקב האיגוד.



עיקר הגידול נרשם בעקבות עלייה בשיעור המפגרים בהחזר הלוואות לרכישת רכב, אשר גדל ל-1.9%. שיעור המפגרים בתשלום הוצאות בכרטיסי אשראי גדל ל-4.38% ברבעון.



"מדובר בביטוי לרמת הלחץ בו נתונים כעת הצרכנים", אמר מנהל המחקר בארה"ב של חברת המחקר גלובל אינסייט, נייגל גולט, לסוכנות הידיעות בלומברג. "אנשים מוציאים מעבר ליכולותיהם, הם נטלו הלוואות וחשבו שלא תהיה להם שום בעיה כל עוד מחירי הבתים ימשיכו לעלות", הוסיף.



"העלייה בשיעור הצרכנים שמפגרים בתשלומי האשראי עולה בקנה אחד עם ההאטה החדה שנרשמת בכלכלה", אמר הכלכלן הראשי של ABA, ג'יימס צ'סן. "הלחץ בשוק הדיור עודנו עומד במוקד העלילה, אבל מדובר בסיפור רחב יותר", הוסיף.



מחירי הבתים ב-21 מתוך 25 ערים מרכזיות בארה"ב ירדו בחודש ינואר, כאשר הנפילה החדה ביותר נרשמה בערים לאס וגאס וסקרמנטו. כך לפי מחקר שפירסמה היום חברת נתוני הנדל"ן ריידר לוג'יק. מחירי הבתים בעיר לאס וגאס נפלו ב-25% בינואר, ובסקרמנטו צנחו ב-28%.



הירידה במחירי הבתים נרשמה על רקע מכירת בתים שעוקלו על ידי בנקים במחירים זולים, מסרה החברה. המחיר החציוני של בית חד-משפחתי קיים צנח בפברואר ב-8.7% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - הירידה החדה ביותר זה ארבעה עשורים לפחות - לפי נתונים שפירסם בשבוע שעבר איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב.



איגוד בנקאי המשכנתאות בארה"ב (MBA) מסר בחודש שעבר כי שיעור לווי המשכנתאות בארה"ב שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם בגין פיגור בתשלומים, נסק לשיא בסוף שנת 2007. זאת, לאחר שיותר לווים נאלצו לוותר על בתיהם משום שלא הצליחו לעמוד בתשלומים על רקע המשבר המחריף בשוק הדיור האמריקאי.



שיעור לווי המשכנתאות שנגדם החלו הליכים לעיקול ברבעון הרביעי זינק לשיא של 0.83% מכלל הלווים - הרמה הגבוהה מעולם לעומת 0.54% שנה קודם לכן. שיעור הלווים המפגרים בתשלומי המשכנתא ביותר מ-30 ימים עלה ל-5.82% מכלל הלווים - שיא של 23 שנים.



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הודה אתמול לראשונה כי יתכן שכלכלת ארה"ב נמצאת במיתון.
כלכלת ארה"ב נמצאת כיום בעיצומה של תקופה קשה מאוד, ולא ניתן עוד לשלול את האפשרות של מיתון בעקבות ההידרדרות בשוק הדיור וההאטה בצריכה הפרטית - כך אמר אתמול ברננקי, בעדותו בפני הוועדה הכלכלית המשותפת לשני בתיו של הקונגרס האמריקאי.



"התוצר המקומי הגולמי (GDP) ככל הנראה לא ירשום צמיחה משמעותית, אם בכלל, במהלך המחצית הראשונה של 2008 והוא עשוי גם להתכווץ מעט. כלכלת ארה"ב עוברת בבירור תקופה קשה מאוד", אמר ברננקי. שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית הם ההגדרה המקובלת למיתון.



"ייתכן שיהיה מיתון, אך מיתון הוא מונח טכני. איני מוכן לומר האם כלכלת ארה"ב תעמוד בפני מצב כזה או לא. מדובר בבירור בתקופה של צמיחה מאד איטית, שהחלה ברבעון הרביעי של השנה שעברה, ואנו מנסים לקבוע את החלטות המדיניות שלנו בהתאם למצב הזה. ההערכה שלנו היא שהכלכלה רושמת כעת צמיחה חלשה, אך אנו מאמינים כי ישנה אפשרות שהכלכלה תתכווץ במשך המחצית הראשונה של השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully