וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: קרקע בשטח של 50 דונם צפונית לסינמה סיטי בצומת גלילות תמורת 36 מיליון דולר

רז סמולסקי

3.4.2008 / 21:10

המוכרים: משפחת פילץ והעיתונאי איתן ליפשיץ

שטח הקרקע נטו, אחרי הפקעות לצורכי דרכים ושטחים ציבוריים, יהיה 24 דונם, כלומר המחיר אותו מצפים הרוכשים לקבל הוא 36 מיליון דולר.



הקרקע היא חלק ממתחם בשטח 238 דונם, שהופשרה וזכויות הבנייה המותרות עליה הן של 400 אלף מ"ר לצורכי תעסוקה ומסחר. התוכנית קיבלה תוקף, אך ישנן מספר התנגדויות שנמצאות בתהליך של בוררות לפי הנחיות ועדת הערר המחוזית. ההתנגדויות הן של בעלי הקרקע השונים שמתנגדים להקצאות של איחוד וחלוקת המגרשים. איחוד וחלוקה הוא התהליך שבו מאחדים את כל הקרקעות במתחם לתוכנית אחת ומחלקים בין הבעלים את זכויות הבנייה.



בקרקע שהוצעה למכירה על ידי עורך דין יוסף בנקל ממשרד ממשרד ראב"ד, מגריזו, בנקל, להב ושות', יש פחות בעיות משפטיות כיוון שהיא נמצאת בבעלות חברה אחת בידי מספר רב של בעלים.



עו"ד בנקל מציין כי זכויות הבנייה המאושרות לשימוש עיקרי הן בהיקף של 40 אלף מ"ר (שטחים המיועדים לשימוש של מסחר ומשרדים לא כולל שטחי השירות של המבנים). לדבריו, התוכנית היא תמונת ראי של מתחם גב ים בהרצלייה פיתוח ובו שטחי תעסוקה וקומה ראשונה, שתהיה קומת מסחר.



חלק מזכויות הבנייה ניתנות למימוש מיידי וחלקן יוכל להתממש רק לאחר בניית מחלף גלילות, שבנייתו מתעכבת בגלל חילוקי דעות תקציביים בין מע"צ ועיריות תל אביב ורמת השרון.



אברהם פילץ היה קבלן שפעל בתל אביב בשנות ה-60 וה-70. הנכס המפורסם, שנבנה על ידו ועדיין נמצא בבעלות המשפחה הוא קניון דיזינגוף סנטר. בנוסף, הוא בנה את בית אל על ברחוב בן יהודה, בית הדר דפנה ברחוב שאול המלך ומתחם הרב מכר בצומת גלילות, בסמוך לקרקע שהוצעה עתה למכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully