וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצניחה במחירי הבתים בארה"ב נמשכת

נמרוד הלפרן

3.4.2008 / 21:22

הירידה נרשמה על רקע מכירת בתים שעוקלו על ידי בנקים במחירים זולים. גידול בשיעור לווי המשכנתאות שנגדם החלו הליכים לעיקול

מחירי הבתים ב-21 מתוך 25 ערים מרכזיות בארה"ב ירדו בחודש ינואר, כאשר הנפילה החדה ביותר נרשמה בערים לאס וגאס וסקרמנטו. כך לפי מחקר שפירסמה היום חברת נתוני הנדל"ן של חברת ריידר לוג'יק. מחירי הבתים בעיר לאס וגאס נפלו ב-25% בינואר, ובסקרמנטו צנחו ב-28%. הירידה במחירי הבתים נרשמה על רקע מכירת בתים שעוקלו על ידי בנקים במחירים זולים, מסרה החברה. המחיר החציוני של בית חד-משפחתי קיים צנח בפברואר ב-8.7% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - הירידה החדה ביותר זה ארבעה עשורים לפחות - לפי נתונים שפירסם בשבוע שעבר איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב.

איגוד בנקאי המשכנתאות בארה"ב (MBA) מסר בחודש שעבר כי שיעור לווי המשכנתאות בארה"ב שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם בגין פיגור בתשלומים, נסק לשיא בסוף שנת 2007. זאת לאחר שיותר לווים נאלצו לוותר על בתיהם משום שלא הצליחו לעמוד בתשלומים על רקע המשבר המחריף בשוק הדיור האמריקאי. שיעור לווי המשכנתאות שנגדם החלו הליכים לעיקול ברבעון הרביעי זינק לשיא של 0.83% מכלל הלווים - הרמה הגבוהה מעולם לעומת 0.54% שנה קודם לכן. שיעור הלווים המפגרים בתשלומי המשכנתא ביותר מ-30 ימים עלה ל-5.82% מכלל הלווים - שיא של 23 שנים.

באחרונה נראו סימנים ראשונים לכך שהמיתון בשוק הדיור בארה"ב, הנכנס לשנתו השלישית, מגיע גם לשוק הדיור הלוהט ביותר בארה"ב, ניו יורק. עם זאת, לפני נתוני ריידר לוג'יק נרשמה בינואר עלייה של 2% במחירי הבתים בניו יורק לעומת החודש המקביל. ניו יורק היא שוק הנדל"ן היחיד לצד שרלוט במדינת צפון קרוליינה בסקר של ריידר לוג'יק, אשר נרשמו בו עליות מחירים בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully