וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדיווח על מקרה נוסף של אנטרקס בניו יורק סוחף את הנאסד"ק לירידות חדות; מנטרג'י מזנקת ב-122%

דודי שני-גבאי

12.10.2001 / 21:11

רשת NBC דיווחה כי זוהה נגיף אצל עובד החברה; חדשות לא נעימות מכיוון נתוני המכירות הקמעוניות לחודש ספטמבר: ירדו ב-2.4% צ'ק פוינט יורדת ב-4.2%

המומנטום השלילי שמאפיין את יום המסחר האחרון לשבוע, נמשך, וירידות השערים מתחזקות. מדד הנאסד"ק רושם ירידה של 2% אל מתחת לרמת ה-1,700 נקודות ומדד הדאו ג'ונס יורד ב-1.8%, זאת לאחר שרשת NBC דיווחה כי זוהה סוג של חיידק האנטראקס על עורו של עובד חברת GE במרכז רוקפלר בניו יורק.

הודעה זו חיזקה את מגמת הירידות בשווקים, שהושפעו היום בעיקר ממספר נתונים מקרו כלכליים שפורסמו היום, לרבות מדד המחירים ליצרן ונתוני המכירות הקמעוניות לחודש ספטמבר.

בהיעדרם של דו"חות רבעוניים חשובים היום, עומדים במוקד ההתעניינות נתונים מקרו כלכליים שמסמנים את המגמות באמון הצרכנים ובאינפלציה בארצות הברית. מדד המחירים ליצרן לחודש ספטמבר התפרסם לפני תחילת המסחר והצביע על עלייה של 0.4%, הרבה מעבר לתחזיות האנליסטים לעלייה של 0.1% - מה שמעיד כי החששות מאינפלציה הינם מבוססים. מדד הליבה, ללא חישוב מוצרי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.3%, וגם נתון זה הוא גבוה מההערכות המוקדמות.

חדשות לא נעימות התקבלו גם מכיוון נתוני המכירות הקמעוניות לחודש ספטמבר. נתונים אלה הצביעו על ירידה של 2.4% - הירידה החדה ביותר מאז החלו הנתונים להתפרסם לפני 9 שנים. שיעור הירידה תלול בהרבה מתחזיות האנליסטים לירידה של 0.7%.

הפתעה חיובית נרשמה היום דווקא מצד אוניברסיטת מישיגן, שפירסמה היום את מדד אמון הצרכנים המקדמי לחודש אוקטובר. הנתונים הצביעו על עליה של 1.6 נקודות ביחס לחודש ספטמבר לרמה של 83.4 נקודות, בניגוד מוחלט להערכות האנליסטים שצפו ירידה לרמה של 76 נקודות.

הישראליות נסחרות במגמה מעורבת

המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים מצד המניות הכבדות. מניית צ'ק פוינט יורדת ב-4.2% למחיר של 29.7 דולר ומניית קומברס יורדת ב-4.5% למחיר של 19 דולר.

מניית מנטרג'י מזנקת ב-122% למחיר של 60 סנט, במחזור חריג הגבוה פי 30 מן הממוצע. היום הודיעה מנטרג'י, גילת תקשורת לשעבר, כי הגיעה להסדר חובות עם הבנקים ובעלי מניותיה, לפיו חוב בהיקף של 43.4 מיליון דולר יומר למניות החברה. כמו כן, ישקיעו בעלי המניות בחברה, בהם מגדל ודסק"ש, סכום של 2.85 מיליון דולר ברכישת מניות החברה לפי מחיר של 1.5 דולרים למניה - גבוה פי 5.5 ממחיר השוק שלה - 27 סנט.

אמש הודיעה חברת טכנולוגיית הקדם דפוס קריאו כי היא מורידה, בפעם השנייה, את תחזית הרווח שלה לרבעון השלישי של השנה, נוכח המשך ההאטה בשוק העולמי. החברה צופה הפסד של 10-20 סנט למניה ברבעון, לעומת תחזית האנליסטים להפסד של 4 סנט למניה ברבעון. מניית החברה עולה כעת ב-0.3% למחיר של 10.2 דולרים, זאת לאחר שבמשך רוב שעות היום נסחרת בירידה ממוצעת של כ-3.5%.

היום פרסמה יצרנית התרופות TEVA, כי קיבלה אישור ממנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) להתחיל בתהליך ייצור תרופת ה- Calcitriol בקפסולות. תרופה זו היא הגרסה הג'נרית ל-Rocaltrol של מעבדות רושה, המיועדת לוויסות של פעילות יתר ביותרת בלוטת התריס, ומכירותיה השנתיות נאמדות בסכום של כ- 40 מיליון דולר. תהליך זה נמשך אינו מיידי ונמשך בממוצע כ- 5 שנים. מניית טבע יורדת כעת ב-1.8% למחיר של 66.4 דולר.

חברת TIGA הודיעה היום על פיטוריהם של 31 עובדים, המהווים כ- 30% מכח העבודה שלה, זאת בשל תנאי השוק הקשים. מניית החברה יורדת כעת ב-4.8% לשער של 40 סנט.

עוד בולטות היום מניית אמדוקס שיורדת ב-6.4% למחיר של 27.8 דולר ווקלטק שמוסיפה 27% ומגיעה למחיר של 1.46 דולרים ומניית אורבוטק שעולה ב-5.8% ל-23.3 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully