וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אן-בי-סי: מקרה אנטרקס ראשון בניו יורק

הארץ

12.10.2001 / 18:28

רשת הטלוויזיה מדווחת שאחת מעובדותיה בניו יורק אובחנה כנשאית; החיידק שאובחן בגופה אינו זהה לזה שהתגלה בגופו של החולה שמת מהמחלה בשבוע שעבר; עד כה אובחנו 3 מקרים בפלורידה

מקרה ראשון של מחלת האנטרקס התגלה היום (שישי) בניו יורק. רשת השידור האמריקאית אן.בי.סי דיווחה כי עובדת של הרשת בניו יורק אובחנה כנשאית של נגיף אנטרקס עורי. עוד נמסר מהרשת כי העובדת, ששמה לא הותר לפרסום, קיבלה טיפול רפואי וכי היא מגיבה לו טוב. רשת הטלוויזיה הוסיפה כי החיידק שאובחן בגופה של העובדת אינו זהה לזה שהתגלה בגופו של רוברט סטיוונס, שמת מהמחלה בשבוע שעבר. האף.בי.אי והמרכז הפדרלי לבקרת מחלות פתח בחקירה. עד כה אובחנו שלושה מקרים של מחלת האנטרקס בפלורידה.

ביום רביעי הכריז האף-בי-איי רשמית כי הוא פותח בחקירה פלילית בנוגע להתפרצות האנטרקס בפלורידה. לדברי ראש משרד האף-בי-איי באזור, צוותים מחמישה משרדי שדה של הסוכנות עובדים כעת יחד בניסיון לגלות את מקור הזיהום ואת הגורם לו. התובע הכללי, ג'ון אשקרופט, אמר ביום חמישי כי מדובר במקרה חמור ולא שגרתי, אולם ציין כי מוקדם לדבר על "ביו-טרוריזם". נציג בכיר של האף-בי-איי אמר אתמול בעדות בקונגרס כי אין לסוכנות כל ראיות הקושרות את התפרצות האנטרקס בפלורידה לפיגועים של 11 בספטמבר בניו יורק ובוואשינגטון.

המקרה השלישי של האנטרקס התגלה ביום רביעי בפלורידה אצל עובדת באותו בניין משרדים שבו עבדו שני החולים האחרים. העובדת, כבת 35, ששמה לא נמסר לפרסום, עברה בדיקות לגילוי אנטרקס כמו יתר 100 עובדי הבניין והאנשים שביקרו בו, ובבדיקות נתגלה כי היא נדבקה בחיידק. היא קיבלה טיפול מונע באנטיביוטיקה ונמסר כי מצבה טוב. גם מצבו של העובד השני שנדבק, ארנסטו בלנקו - טוב. אצל שני העובדים לא נמצאו סימנים להתפתחות המחלה, אלא רק עדויות להדבקה בחיידק. העובד הראשון שנדבק, רוברט סטיוונס, מת מהמחלה בסוף השבוע שעבר.

העיתון "מיאמי הראלד" דיווח ביום רביעי כי שניים מחוטפי המטוסים, שביצעו את הפיגועים ב-11 בספטמבר, היו מנויים על אחד הצהובונים השייכים לחברת "אמריקן מדיה" ושמשרדי המערכת שלו שכנו בבניין הנגוע. לידיעה זו לא ניתן אישור ממקורות אחרים ולא ברור אם החוקרים מתייחסים אליה ברצינות. בוקה ראטון שבפלורידה, שבה נמצא הבניין בו לקו העובדים באנטרקס, סמוכה מאד לדילרי ביץ' שבה התגוררו מקצת החוטפים בעת שלמדו תעופה בארה"ב.

בדיקות המעבדה לאיתור מקור החיידק עדיין נמשכות, אולם תוצאות ראשונות מלמדות כי החוקרים איתרו את גזע החיידק כסוג "איימס" שבודד לפני כ-50 שנה במעבדה באיווה. גזע זה הופץ למטרות מחקר למכונים ומעבדות ברחבי העולם ולכן קשה לדעת בוודאות כיצד הגיע לבניין הנגוע בבוקה ראטון. גורמי חקירה אמרו אתמול כי לא ידוע להם על מקרים שבהם נגנב החיידק ממעבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully