וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: בקרוב יתפרסמו אזהרות רווח; הפועלים: מוקדם לחזור ולהגדיל את החשיפה המנייתית בשוק

טל לוי

4.4.2008 / 9:51

הפועלים: מחירי מניות רבות הגיעו לרמה הראויה להשקעה

בבנק לאומי מסבירים כי החברות הנסחרות הציגו בדו"חות האחרונים שיפור ברווח הנקי. אולם הדו"חות משקפים את תוצאות העבר - בעוד התחזיות לעתיד נראות אופטימיות פחות. בין הגורמים שיעיבו על החברות ניתן למצוא את הירידה בערך אגרות חוב ומכשירים פיננסיים מורכבים בהם מושקע חלק מהון החברות, ההאטה בצמיחה העולמית וירידה חדה של 8.5% בשער הדולר ברבעון הראשון של 2008.



"לא מן הנמנע כי תוצאות החברות יפגעו בהמשך השנה - וסביר שבקרוב יתחילו להתפרסם אזהרות רווח לקראת דו"חות הרבעון הראשון של השנה", כותבים שם. עם זאת, בלאומי כותבים כי השוק כבר מגלם לפחות חלק מהצפוי לבוא - שכן בתחילת השנה עמד מכפיל הרווח של המעו"ף סביב רמה של כ-13 וכעת עומד סביב 11.



"בטווח הקצר צפוי המסחר בשוק המקומי להמשיך להתאפיין בתנודתיות רבה תוך קורלציה גבוהה עם השווקים הבינלאומיים. רמת המכפילים הנמוכה בשוק מעניינת ללקוחות בעלי אופק השקעה ארוך טווח. עבור הלקוח הסולידי או למשקיע שיידרש לכספו בטווח הקצר אנו מציעים להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסיווים - דוגמת קמעונאות ותקשורת".



בשוק הסולידי, ממשיכים בלאומי להמליץ על השקעה באגרות צמודות מדד שכן הן מקנות הגנה מפני התפרצות אינפלציונית נוספת במשק המקומי.



בבנק הפועלים סבורים כי רמת התנודתיות בשוק המניות המקומי ממשיכה להיות גבוהה, וכי היא תימשך גם בטווח הקרוב בהתאם לנעשה בשוקי העולם בכלל ובארה"ב בפרט. אמנם "הירידות שנרשמו ברבעון הראשון של 2008 הביאו את מחיריהן של מניות רבות לרמות ראויות להשקעה (בבנק לא מציינים באילו מניות מדובר - ט.ל)", אולם "נוכח התנודתיות שאנו צופים לשוק אנו סבורים כי מוקדם לפי שעה לחזור ולהגדיל את החשיפה המנייתית בשוק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully