וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התחזק ב-1% לרמה של 3.614 שקלים

טל לוי

4.4.2008 / 14:03

היציג נקבע בשער של 3.614 שקלים ומשלים זינוק של 6% בתוך שבועיים בלבד. ביקושים ערים נרשמו לדולר מצד משקיעים זרים

הדולר סגר את המסחר ביום האחרון של השבוע בעלייה של 1% לרמה של 3.614 שקלים. בכך משלים הדולר זינוק של 6% בתוך שבועיים בלבד. עם זאת, מתחילת 2008 מציג הדולר היחלשות של 6%.

מחדר העסק של בנק לאומי נמסר כי ביקושים לדולרים מצד משקיעים זרים העלו את שער הדולר. מחזורי המסחר היו ערניים יחסית לימי שישי אולם הם נמוכים, כמובן, לעומת אלה הנוהגים ביום מסחר רגיל באמצע השבוע. על אף העליות אומרים בלאומי כי מדובר במסחר רגוע יחסית.

האות להתחזקות הדולר היה ונותר הודעתו של בנק ישראל לפני כשבועיים כי ירכוש מדי יום עסקים סכום של 25 מיליון דולר, ובסך הכל ירכוש 10 מיליארד דולר בתוך שנתיים במטרה להגדיל את יתרות מטבע החוץ של ישראל.

בבנק המזרחי טפחות סבורים כי שוק מטבע החוץ ימשיך לעמוד בסימן נוכחותו של בנק ישראל וההתפתחויות בשער הדולר בעולם. בבנק סבורים כי החולשה בשער השקל מול הדולר תימשך, כך ששער החליפין צפוי לעלות לטווח של 3.8-3.6 שקלים בשבועות הקרובים.

בבנק לאומי סבורים כי חוסנו הפיננסי של השוק המקומי וחשיפתו הנמוכה יחסית (בהשוואה לארה"ב ולגוש היורו) להשפעות הישירות של משבר האשראי העולמי וכן פער הריביות השורר בין המשק המקומי לזה אמריקאי (לטובת המשק המקומי), צפויים להמשיך ולתמוך בשקל בטווח הקצר-בינוני. "התחזקות הדולר בעולם תביא להתחזקותו גם מול השקל וצעדי בנק ישראל ישפיעו על חוסר הוודאות ויביאו להתחזקות הדולר", כותבים בבנק.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully