וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור האבטלה בארה"ב זינק לרמה של 5.1%

4.4.2008 / 17:20

שיעור התעסוקה בארה"ב רשם ירידה חדה מהצפוי במארס והצטמצם ב-80 אלף משרות, הירידה החודשית השלישית ברציפות

שיעור התעסוקה בארה"ב רשם ירידה חדה מהצפוי במארס והצטמצם ב-80 אלף משרות, הירידה החודשית השלישית ברציפות - כך עולה מדו"ח התעסוקה שפירסם משרד העבודה האמריקאי. שיעור האבטלה בארה"ב זינק לרמה של 5.1%.

מספר המשרות במגזר הלא-חקלאי בארה"ב ירד ב-80 אלף בחודש מארס, מעל תחזיות הכלכלנים שצפו ירידה של 60 אלף במספר המשרות החדשות במגזר הלא-חקלאי בארה"ב. גם הנתון לחודש פברואר תוקן כלפי מטה לירידה של 76 אלף לעומת ירידה של 63 אלף משרות עליה דיווח משרד העבודה האמריקאי בתחילה. שיעור האבטלה בארה"ב רשם עלייה חדה מהצפוי מ-4.8% בפברואר ל-5.1% במארס - רמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2005 - לאחר שההאטה הכלכלית החריפה אילצה חברות רבות לקצץ עלויות ולפטר עובדים.

החולשה המתמשכת בשוק התעסוקה האמריקאי בחודשים האחרונים חיזקה את ההערכות כי כלכלת ארה"ב עומדת בפני מיתון בעקבות ההידרדרות המחריפה בשוק הדיור, משבר האשראי העולמי וההאטה בצריכה הפרטית על רקע ירידה בבטחון הצרכנים ועלייה במחירי האנרגיה והמזון. יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, העריך השבוע כי כלכלת ארה"ב עשויה להיכנס למיתון ואמר כי הכלכלה האמריקאית נמצאת בתקופה קשה מאוד ועשויה לרשום צמיחה שלילית בשני הרבעונים הראשונים של 2008. שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית הם ההגדרה המקובלת למיתון.

השכר הממוצע לשעה בארה"ב עלה ב-5 סנט או 0.3% ל-17.86 דולר לשעה, בהתאם לתחזיות הכלכלנים. השער הממוצע עלה ב-3.6% לעומת מארס 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully