וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת הגמל חרמון של פריזמה ממשיכה לפגר אחרי הממוצע בשוק: תציג בחודש מארס תשואה שלילית של כ-4%-

אתי אפללו

4.4.2008 / 17:46

מדובר בפיגור של יותר מ-1% ביחס לתשואה הממוצעת בשוק; קרן ההשתלמות תבור תציג תשואה של כ-3%-

שוק הגמל מושפע בחודש האחרון ממספר תהליכים, אשר מתחילים לתת אותותיהם בתעשייה. שתי ההשפעות העיקריות על השוק נובעות מתיקון 3 לחוק קופות הגמל שהתקבל בסוף חודש ינואר ומהטלטלה בשווקים בחודשים האחרונים.



גורמים בשוק מציינים כי תיקון 3, אשר הפך את קופות הגמל לקופות קצבתיות ביחס לכספים שיופקדו מתחילת 2008 ואילך, גורם בשלב זה להאטה בהפקדות לקופות הגמל הוניות בקרב חוסכים אשר השתמשו בקופת הגמל כרובד חיסכון שני בנוסף להפקדות לקרן פנסיה. באשר למצב בשווקים, קופת גמל היא מוצר חיסכון ארוך טווח, וככזה, תשואה גרועה של מספר חודשים לא אמורה להשפיע על בחירת הצרכן.

בניגוד למצב בשוק קרנות הנאמנות (שהן מוצר השקעה לטווח קצר), שסובל מפדיונות גבוהים כאשר השווקים יורדים, לא רואים בשוק הגמל פדיונות משמעותיים. עם זאת, בחודש מארס לאחר שלושה חודשים תנודתיים מתחילת השנה ולאחר חציון שני תנודתי בשנת 2007, גורמים בשוק הגמל מציינים כי חלה עליית מדרגה בשיעור הפדיונות בענף, אם כי עדיין מדובר בפדיונות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בחודש בענף כולו. הפדיונות בענף הם בכספים הנזילים וכמעט אין פדיונות של כספים עליהם צריך החוסך "לשלם קנס" בעת הפדיון.



הפודים העיקריים הם חוסכים המתקרבים לגיל פרישה או שהם כבר בגיל פרישה. גורמים בשוק הגמל מציינים כי העלייה בפדיונות ניכרת בעיקר בקופות הבנקאיות לשעבר, המתאפיינות בשיעור יותר גבוה של חוסכים מבוגרים. בחלק מהגופים ציינו כי הם מרגישים עלייה בפדיונות דווקא בקרנות ההשתלמות הנזילות.



על פי נתוני משרד האוצר, בחודשים ינואר ופברואר הציגה התעשייה פדיונות (על אף התשואות החיוביות בחודש פברואר) של כ-750 מיליון שקל. מגמה נוספת שמזהים בתעשיית הגמל היא מעבר של עמיתים לקופות גמל אג"חיות, בהן מרכיב האג"ח גבוה. הפונים לקופות האג"חיות הם גם עמיתים קיימים שמבקשים לעבור למסלול סולידי יותר וגם עמיתים חדשים שמצטרפים לקופות הגמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully