וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות השלימו הזינוק השבועי החד ביותר זה למעלה משנה; עלו ביותר מ-4% השבוע

נמרוד הלפרן

4.4.2008 / 19:46

מגזרי הטכנולוגיה והתרופות הובילו העליות היום

במהלך המסחר כבר רשמו הבורסות ירידות של כ-0.5% על רקע נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו היום בארה"ב, אשר הגבירו את החששות כי שותפת הסחר הגדולה ביותר של אירופה שוקעת במיתון.



שוק התעסוקה בארה"ב איבד 80 אלף משרות במארס, הירידה החדה ביותר מאז חודש מארס 2003 וירידה חודשית שלישית ברציפות, ושיעור האבטלה זינק ל-5.1%, לעומת 4.8% בפברואר - רמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2005, לאחר סופת ההוריקן קתרינה, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. הנתונים היו גרועים מתחזיות הכלכלנים אשר צפו ירידה של 60 אלף משרות בחודש שעבר, ושיעור אבטלה של 5%. נתוני שוק התעסוקה לחודש פברואר תוקנו כלפי מטה לנפילה של 76 אלף משרות לעומת ירידה של 63 אלף משרות שעליה דווח במקור. מתחילת השנה, איבד שוק העבודה האמריקאי 232 אלף משרות או ממוצע חודשי של 77 אלף משרות.



מניות הכרייה והתרופות הובילו את העליות בלונדון. ענקיות הכרייה BHP ביליטון (סימול BLT.L) וריו טינטו (סימול RIO.L) עלו ב-3.7% וב-4.6% בהתאמה; יצרנית התרופות הבריטית אסטרה זנקה (סימול AZN.L) הוסיפה קרוב ל-3%; גלקסו סמיתקליין (סימול GSK.L), יצרנית התרופות הגדולה בבריטניה, טיפסה ב-1.3%.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר הטכנולוגיה. ענקית התוכנה הגרמנית SAP (סימול SAP.DE) עלתה ביותר מ-4%; ענקית ציוד הטלקום אלקטל-לוסנט (סימול ALU.PA) עלתה ביותר מ-2.5%; ST מיקרו (סימול STM.PA), יצרנית השבבים הגדולה באירופה, הוסיפה קרוב ל-2%.



UBS (סימול UBSN.VX) השווייצי, הבנק הגדול באירופה במונחי נכסים, עלה ביותר מ-3% לאחר נפילה של כמעט 5% אתמול. מניית UBS זינקה ב-12% ביום שני לאחר שהבנק הודיע על מחיקות נוספות, על פיטורי היו"ר ועל גיוס הון נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully