וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

4.4.2008 / 23:38

מדד נאסד"ק הוסיף 0.3% ומדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1%. הערכות המשקיעים הם כי הנגיד צפוי להוריד הריבית פעם נוספת בשיעור של 0.5%

שלל נתוני המקרו השלילים, שבראשם דיווח על ירידה חדה מהצפוי במספר המועסקים בארה"ב בחודש מארס, בשילוב עם התגברות הערכות המשקיעים כי הנגיד צפוי להוריד את הריבית פעם נוספת בשיעור של 0.5%, שלחו את השווקים של וול סטריט למגמה מעורבת.

מדד נאסד"ק הוסיף 0.3% לרמה של 2,370 נקודות וסיכם זינוק שבועי של 4.9%. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1% לרמה של 12,608 נקודות אך התחזק ב-3.2% במהלך השבוע. מדד S&P 500 עלה ב-0.1% לרמה של 1,370 נקודות והשלים קפיצה של 4.2%.


בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב ל-10 של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.11% לרמה של 3.481%. שיעור התעסוקה בארה"ב רשם ירידה חדה מהצפוי במארס והצטמצם ב-80 אלף משרות, הירידה החודשית השלישית ברציפות - כך עולה מדו"ח התעסוקה שפירסם משרד העבודה האמריקאי. שיעור האבטלה בארה"ב זינק לרמה של 5.1%.

החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב מעניקים סיכוי של 44% להורדת ריבית של 0.5% החודש לרמה של 1.75% לעומת סיכוי של 20% אתמול.

גם סטיבן רואץ', ראש חטיבת אסיה של בנק ההשקעות מורגן סטנלי העריך היום כי כלכלת ארה"ב צפויה להישאר במיתון עד סוף השנה בעקבות מחנק האשראי אשר יגביל את כושר המימון של עסקים וצרכנים. לדבריו, "כלכלת ארה"ב תישאר במיתון זמן רב לאחר סיום המשבר, וההתאוששות תהיה איטית במקרה הטוב".

בתוך כך, במהלך נאום במכון לחקר המדיניות הכלכלית באוניברסיטת סטנפורד אמרה נשיאת הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו, ג'נט ילן, כי כלכלת ארה"ב קפאה כמעט לחלוטין ועשויה אף להתכווץ במחצית הראשונה של 2008.

לדברי ילן, "התחזיות הכלכליות מאופיינות ברובן בחוסר ודאות, והסכנות העומדות בפני הצמיחה הן משמעותיות. נראה שהצריכה הפרטיות וההשקעות העסקיות רשמו האטה ניכרת לאחר שנים של צמיחה חזקה, וכתוצאה מכך הצמיחה הכלכלית נבלמה והכלכלה עשויה אף להתכווץ במחצית הראשונה של השנה".

מנייתה של דל (סימול DELL) - יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם, איבדה 2.9% על רקע דבריו של מייקל דל, מנכ"ל ומייסד החברה כי החברה צפויה תקצץ משרות נוספות, מלבד הקיצוץ של 8,800 משרות עליו כבר הכריזה בשנה שעברה. לדבריו, מטרת הקיצוץ שעשוי לכלול עד 10% מכוח העבודה, הוא במטרה להתייעל ולחסוך בעלויות לאחר שהחברה הודחה בשנת 2006 ממעמדה כמובילת השוק.

דל לא לבד, גם ענקית התקשורת מוטורולה (סימול MOT) איבדה 1% לאחר שהודיעה אמש לאחר סיום המסחר על כוונת לפטר כ-2,600 עובדים.

מניית ריסרצ' אין מושן (סימול: RIMM), יצרנית מכשיר הבלקברי, נחלשה ב-2.1% לאחר שזינקה אמש ב-5.9% על רקע פרסום תוצאות כספיות טובות. RIM יצרנית הבלקברי, דיווחה על רווחים גבוהים מהתחזיות ברבעון הרביעי, ומסרה תחזית אופטימית שמעידה כי ההאטה הכלכלית בארה"ב לא תפגע בחברה.

מניותיהן של יצרניות ציוד התקשורת האלחוטי והסלולרי, אלווריון (סימול ALVR) וסרגון (סימול CRNT), קיבלו אמש המלצה חיובית מבית ההשקעות קולינס סטוארט. בבית ההשקעות ראו בחיוב את עסקת הענק של אלווריון עם דיגיסל בקאריביים, שמוערכת ב-30-20 מיליון דולר ואת היתרון הטכנולוגי של סרגון על פני מתחרותיה, והשאירו את המלצתם "קנייה" למניותיהן של שתי החברה תוך קביעת מחיר יעד של 10 ו-13 דולר בהתאמה. מניית אלווריון איבדה 1.5%. סרגון התחזקת ב-0.3%.

החולשה במניית אלווריון הצליחה להעיב על הודעת החברה מאמש, לפיה היא מתקנת את דו"חותיה, כך שיכללו הכנסות נוספות בהיקף של 8.3 מיליון דולר. מקורן של ההכנסות הללו טמון בעסקה שהושלמה ב-26 במארס 2008 אך שצפויה להשליך גם על הרבעון הרביעי של 2007.

מניות ישראליות נוספות שסבלו ממגמה שלילית: חברת איתור וחילוץ כלי הרכב, איתוראן (סימול ITRN), איבדה 1.5%, יצרנית מכשירי הסלולר לנוער IXI (סימול IXMO) ירדה ב-8%, ענקית הבילינג אמדוקס (סימול DOX) נחלשה ב-2.6%, אלון USA (סימול ALJ) השילה 1.2% ומניית טאואר (סימול TSEM) נפלה ב-3%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully