וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סיום אופטימי לשבוע - הנאסד"ק סיים בעלייה של 0.1%; בסיכום שבועי עלה ב-6%; מנטרג'י זינקה ב-122%

דודי שני-גבאי

12.10.2001 / 22:43

הדאו ירד ב-0.7% ובסיכום שבועי רשם עלייה של 2.4%; מניית ווקלטק ניתרה ב-44.4%; טיוגה רשמה עלייה של 4.8% לאחר שהודיעה על פיטורים של 31 עובדים

לאחר יומיים של עליות שערים חדות נרגעה המגמה בוול סטריט, ויום המסחר האחרון נסגר במגמה מעורבת שנבעה ממספר נתונים מקרו כלכליים שפורסמו היום, לרבות מדד המחירים ליצרן ונתוני המכירות הקמעוניות לחודש ספטמבר.

בסופו של היום רשם מדד הנאסד"ק עלייה קלה של 0.1% ונסגר על רמה של 1703.1 נקודות, זאת לאחר שברוב שעות היום נסחר בירידה ממוצעת של כ-1.5%. בכך השלים הנאסד"ק עלייה של 6% מתחילת השבוע. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.7%, אולם בסיכום שבועי רשם עלייה נאה של 2.4%.

במהלך היום התווסף פרמטר נוסף שתרם לחיזוק המומנטום השלילי. כשעתיים לאחר פתיחת המסחר, שנפתח בירידות שערים, לאור הנתונים המקרו כלכליים, דיווחה רשת NBC על זיהוי סוג של חיידק האנטרקס על עורה של עובדת החברה במרכז רוקפלר בניו יורק. החל מאותו רגע אחזה בהלה בקרב תושבי העיר, וזו נתנה את אותותיה גם בשווקים - ירידות השערים התחזקו ומדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-3%. אולם לקראת סיום המסחר, עם הודעת שר הבריאות האמריקאי שאין הוכחות לטרור ביולוגי, ובעיקר לאחר התבהרות העניינים, התמתנו הירידות, והשווקים, כמו גם תושבי העיר, הראו סימני רגיעה.

בהיעדרם של דו"חות רבעוניים חשובים, עמדו במוקד ההתעניינות נתונים מקרו כלכליים שמסמנים את המגמות באמון הצרכנים ובאינפלציה בארצות הברית. מדד המחירים ליצרן לחודש ספטמבר התפרסם לפני תחילת המסחר והצביע על עלייה של 0.4%, הרבה מעבר לתחזיות האנליסטים לעלייה של 0.1% - מה שמעיד כי החששות מאינפלציה הינם מבוססים. מדד הליבה, ללא חישוב מוצרי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.3%, וגם נתון זה הוא גבוה מההערכות המוקדמות.

חדשות לא נעימות התקבלו גם מכיוון נתוני המכירות הקמעוניות לחודש ספטמבר. נתונים אלה הצביעו על ירידה של 2.4% - הירידה החדה ביותר מאז החלו הנתונים להתפרסם לפני 9 שנים. שיעור הירידה תלול בהרבה מתחזיות האנליסטים, שצפו ירידה של 0.7%.

הפתעה חיובית נרשמה דווקא מצד אוניברסיטת מישיגן, אולם השפעתה לא ניכרה במגמת המסחר. האוניברסיטה פירסמה היום את מדד אמון הצרכנים המקדמי לחודש אוקטובר, והנתונים הצביעו על עלייה של 1.6 נקודות ביחס לחודש ספטמבר לרמה של 83.4 נקודות, בניגוד מוחלט להערכות האנליסטים, שצפו ירידה לרמה של 76 נקודות.

מגמה מעורבת בישראליות

המניות הישראליות נסחרו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים מצד המניות הכבדות. מניית צ'ק פוינט ירדה ב-0.3% למחיר של 30.9 דולר, אולם בשבוע האחרון רשמה המניה עלייה נאה של 15.2%. מניית קומברס ירדה ב-2.2% למחיר של 19.5 דולר, ובכך השלימה ירידה של כ-3% במהלך השבוע האחרון.

מניית מנטרג'י זינקה ב-122.2% והגיעה למחיר של 60 סנט במחזור חריג הגבוה פי 30 מן הממוצע. היום הודיעה מנטרג'י, גילת תקשורת לשעבר, כי הגיעה להסדר חובות עם הבנקים ובעלי מניותיה, לפיו חוב בהיקף של 43.4 מיליון דולר יומר למניות החברה. כמו כן ישקיעו בחברה בעלי המניות, בהם מגדל ודסק"ש, סכום של 2.85 מיליון דולר ברכישת מניות החברה לפי מחיר של 1.5 דולרים למניה - גבוה פי 5.5 ממחיר השוק שלה לפני פתיחת המסחר - 27 סנט.

אמש הודיעה חברת טכנולוגיית הקדם דפוס קריאו כי היא מורידה, בפעם השנייה, את תחזית הרווח שלה לרבעון השלישי של השנה, נוכח המשך ההאטה בשוק העולמי. החברה צופה הפסד של 10-20 סנט למניה ברבעון, לעומת תחזית האנליסטים להפסד של 4 סנט למניה ברבעון. מניית החברה סיימה את יום המסחר בירידה של 2.3% למחיר של 9.9 דולרים.

היום פירסמה יצרנית התרופות טבע כי קיבלה אישור ממינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) להתחיל בתהליך ייצור תרופת ה-Calcitriol בקפסולות. תרופה זו היא הגירסה הגנרית ל-Rocaltrol של מעבדות רושה, המיועדת לוויסות של פעילות יתר ביותרת בלוטת התריס, ומכירותיה השנתיות נאמדות בכ-40 מיליון דולר. תהליך זה אינו מיידי ונמשך בממוצע כ-5 שנים. מניית טבע ירדה ב-1.3% למחיר של 66.7 דולר.

חברת טיוגה הודיעה היום על פיטוריהם של 31 עובדים, המהווים כ-30% מכוח העבודה שלה, זאת בשל תנאי השוק הקשים. ההוצאות בגין הפיטורים יוכרו ברבעון הראשון של 2002. החברה לא פירסמה עד כה נתונים לגבי חלוקה גיאוגרפית של הפיטורים, אך הוסיפה כי אלו יתרחשו במשרדיה בישראל ובארצות הברית. מניית החברה סיימה את היום בעליות שערים של 4.8% והגיעה למחיר של 44 סנט.

עוד בלטו מניית אמדוקס , שירדה ב-3.5% והגיעה למחיר של 28.7 דולר, ווקלטק , שזינקה ב-44.4% למחיר של 1.7 דולרים ומניית הרמוניק , שהוסיפה 18.6% והגיעה למחיר של 12.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully