וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת הדולר הקטינה את ההון העצמי של פטרוכימיים ב-48 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008

יורם גביזון

6.4.2008 / 7:26

הירידה בשער הדולר גרמה לרישום הוצאות מימון של 23 מ' ד' ברבעון הראשון



נפילת הדולר ברבעון הראשון של השנה צפויה לגרום נזק רב לחברות יצואניות, שעלויות השכר השקליות הן מרכיב משמעותי בהוצאותיהן, וכן לחברות בעלות מאזנים דולריים, שמתממנות באיגרות חוב ובהלואוות שקליות. אחת הסנוניות הראשונות לכך היא חברת שבשליטת דיוויד פדרמן, יעקב גוטשטיין, אלכס פסל וליאוניד נבזלין.







פטרוכימיים, שעוסקת באמצעות החברה הבת כרמל אולפינים (50%) בייצור אתילן, פולאתילן ופוליפרופילן, חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק, מעריכה שנפילת הדולר כלפי השקל ברבעון הראשון של 2008 ב-7.6% הקטינה את הונה העצמי ב-13 מיליון דולר (48 מיליון שקל) ברבעון.



פטרוכימיים, שתוצאותיה הכספיות ומאזן הנכסים וההתחייבויות שלה הם נקובי דולר החל ברבעון הראשון של 2008, מציינת כי הירידה בשער הדולר גרמה לרישום הוצאות מימון של 23 מיליון דולר (83 מיליון שקל) ברבעון הראשון - כתוצאה משיערוך התחייבויות כספיות של החברה שנקובות שקלים.



מאזן הסולו של פטרוכימיים, כלומר בניכוי אחזקתה בכרמל אולפינים, מגלה שהחברה החזיקה נכון לסוף 2007 באשראי שקלי לזמן קצר ב-71 מיליון שקל, בהלוואות בנקאיות שקליות ב-262 מיליון שקל, וכן באיגרות חוב שקליות צמודות ולא צמודות בסכום של 831 מיליון שקל. מנגד, יש בבעלותה מזומנים ושווי מזומנים בסכום של 19 מיליון שקל.



החברה הבת סקיילקס (50.06%) מחזיקה ב-15.8% ממניותיה של חברת בתי הזיקוק, שאותם היא רושמת כנכס פיננסי זמין למכירה, ואת השינוי בערכן היא זוקפת כקרן הון.



פטרוכימיים מציינת כי העלייה במונחים דולריים בערכה של האחזקה במניות בתי הזיקוק ברבעון הראשון של 2008 הסתכמה ב-20 מיליון דולר, מהם 10 מיליון דולר יוחסו לבעלי מניות החברה וייזקפו כקרן הון. כך שההשפעה הכוללת של התחזקות השקל כלפי הדולר תהיה הקטנת ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה ב-23 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully