וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בסכסוך סביב עסקת גדיש: רוכשי איגרות החוב של קרן פליינפילד יפוצו ב-8.5 מיליון שקל

אתי אפללו

6.4.2008 / 7:34

הסכום המקורי שנתבע היה כ-100 מיליון שקל

החתמים שביצעו את ההנפקה יקבלו את עמלת החיתום המגיעה להם על פי הסכם החיתום. בנוסף, יקבלו החתמים את פירות הריבית השקלית שנצברה לזכותם על סכום הקרן של איגרות החוב שרכשו, בצירוף מחצית מסכום הריבית שנצברה בחשבון הנאמנות בגין הפקדת המשקיעים המוסדיים לתקופה שנקבעה בהסכם. סכומים אלו מוערכים ב-10 מיליון שקל.



בקיץ האחרון הגיע בנק הפועלים להסכם על מכירת קופות גדיש תמורת 750 מיליון שקל לקבוצת משקיעים, ובהם בית ההשקעות האמריקאי פליינפילד ואיש העסקים רון ויסברג. באוגוסט 2007 גייסה קרן פליינפילד 370 מיליון שקל למימון רכישת קופת הגמל גדיש מבנק הפועלים. כ-170 מיליון שקל גויסו ממשקיעים מוסדיים. יתרת הסכום היתה אמורה להיות מופצת בידי חתמי ההנפקה, שמתוקף היותם חתמים התחייבו לרכוש את יתרת הסכום.



האיגרות הונפקו בהנפקה פרטית לכמה גופים מוסדיים, ובהם אקסלנס, כלל, ילין לפידות ודש. אלא שבעסקה למכירת קופת הגמל גדיש של בנק הפועלים אירעה תפנית בנובמבר 2007 אחרי שבהסכם משולש בין בית ההשקעות פסגות, פליינפילד ובנק הפועלים סוכם כי פסגות הוא שירכוש את גדיש.



הגופים המוסדיים, שמחזיקים באיגרות החוב שהנפיקה פליינפילד, והחתמים שהנפיקו את האיגרות טענו כי ההודעה על שינוי מבנה העסקה היא תרגיל שנועד למנוע מהם את הריבית הגבוהה שבה הם היו אמורים לזכות מהאיגרות שהונפקו למימון רכישת גדיש בידי פליינפילד. אחת הסוגיות שהתעוררו בפרשה זו היא ניגוד העניינים בין החתמים מכלל פיננסים ודש איפקס, והמוסדיים מקבוצת כלל ודש שרכשו את האג"ח (מכספי עמיתי הגמל).



בסיכום שהושג בשבוע שעבר, ויתרו החתמים והמשקיעים המוסדיים שרכשו את האג"ח על כל טענותיהם כלפי קרן פליינפילד, גדיש גלובל, קרן יורק ופסגות. במקביל, ויתרו גדיש גלובל ופליינפילד על כל טענותיהם כלפי החתמים והגופים המוסדיים. בנק הפועלים והחברה המנהלת שלו, גד גמולים, הסכימו להסדר בין הגופים, בכפוף לוויתור של החתמים והמשקיעים המוסדיים על טענותיהם כלפיהם. בעקבות ההסדר יפנו הצדדים לבית המשפט לתת תוקף של פסק דין להסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully