וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באלמר: למיקרוסופט אוזלת הסבלנות

6.4.2008 / 9:29

הודיעה ליאהו כי יש לה שלושה שבועות לקבל את הצעת הרכש בגובה 31 דולר למניה. מאיימת לפעול להחלפת דירקטוריון החברה

מיקרוסופט הודיעה ליאהו כי יש לה שלושה שבועות לקבל את הצעת הרכש בגובה 31 דולר למניה, או שהיא עלולה להציע מחיר נמוך יותר ולהגיש הצעת מחיר עויינת באופן ישיר לבעלי המניות.
מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, כתב במכתב אשר נשלח לדירקטוריון יאהו אתמול כי "כעת זה הזמן להתחיל ולדון בתנאים הסופיים של העסקה", אשר מוערכת בכ-40 מיליארד דולר ותהיה הרכישה הגדולה ביותר בעולם ההיי-טק.

"אם לא נצליח להגיע להסכם בתום שלושת השבועות הקרובים, אנחנו ניאלץ להגיש את ההצעה ישירות לבעלי המניות, וניאלץ לערוך מאבק פרוקסי במטרה לבחור דירקטוריון אלטרנטיווי", כתב בלמר. במסגרת מאבק פרוקסי, יוכלו בעלי המניות של יאהו לבחור דירקטוריון חדש, שעשוי להסכים להצעת הרכש של מיקרוסופט. באלמר הוסיף ואיים כי אם יאהו לא תגיע להסכם עם מיקרוסופט בנוגע לרכישתה בתום שלושת השבועות עלולה ענקית התוכנות להוריד את הצעת הרכש: "חוסר העמידה במועד האחרון לקבלת ההצעה תביא לפגיעה בלתי רצויה בערך יאהו מבחינת נקודת מבטה של מיקרוסופט, דבר אשר ישפיע על תנאי העסקה שלנו", כתב באלמר.

המכתב של באלמר מסמל את התהדקות החבל סביב צווארה של יאהו. מיקרוסופט מנסה להביא למשא ומתן ידידותי עם דירקטוריון יאהו על תנאי העסקה. אם המשא ומתן לא יניב תוצאות, חברי דירקטוריון יאהו עלולים למצוא את עצמם נאבקים על מקום העבודה שלהם בפגישה הבאה עם בעלי המניות. באלמר כתב בנוסף כי למיקרוסופט אוזלת הסבלנות, כחודשיים לאחר שהגשת הצעת הרכש המקורית. אדם המקורב ליאהו אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ענקית האינטרנט בוחנת את תוכן המכתב.

אתמול נודע כי מיקרוסופט שוקלת מחדש את הצעת הרכש שלה עבור יאהו, על רקע ירידת ערך אפשרית של חברת האינטרנט מאז הגשת ההצעה המקורית. הדיווח הוביל לירידה של יותר מ-5% במניות יאהו לאחר סגירת המסחר ביום שישי.

דירקטוריון יאהו דחה את הצעת הרכש של מיקרוסופט מה-31 בינואר, בטענה כי היא מפחיתה מערך החברה. ההצעה, המורכבת ממזומן וממניות, העניקה בעת הגשתה שווי של 44.6 מיליארד דולר ליאהו, אך כעת שווה 42 מיליארד דולר. יאהו אמרה כי היא שוקלת חלופות אסטרטגיות, אך עד כה לא פירסמה הצעה סבירה, מה שמצמצם את אפשרויות הפעולה שלה. מיקרוסופט, מצידה, סירבה להעלות את הצעת הרכש שלה. בינתיים, תנאי השוק מידרדרים, ושינויים במבנה יאהו גררו את ערך חברת האינטרנט נמוך יותר משהיה בעת הצעת הרכש המקורית, לדברי המקורות.

הסערה בשווקים והמצוקה הכלכלית פגעו בכל מניות האינטרנט. גוגל, למשל, מתחרתה הגדולה ביותר של יאהו, ירדה ביותר מ-16% מאז הצעת הרכש של מיקרוסופט ליאהו. לדברי המקורות, הירידה הכללית בשוק ניפחה את הפרמיה הגלומה בהצעת הרכש של מיקרוסופט ליאהו. בכירי יאהו ומיקרוסופט נפגשו לפחות פעם אחת מאז הגשת הצעת הרכש, על מנת לדון במיזוג אפשרי, לדברי מקור לרויטרס. יאהו גם קיימה מגעים עם ניוז קורפ ועם AOL של טיים וורנר למיזוגים אפשריים, אך נראה שמגעים אלה לא הניבו פירות בינתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully