וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה פתחה את השבוע בעליות שערים

יעל פולק

6.4.2008 / 15:00

מדד המעו"ף הוסיף לערכו 1.5%, ת"א 100 עלה ב-1.4%. מדד מניות הנדל"ן טיפס ב- 2.9%. מדד מניות הבנקים איבד היום 0.6%

יום המסחר הראשון בשבוע בבורסה של תל אביב הסתיים במגמה חיובית: מדד המעו"ף עלה היום ב-1.5% ומדד תל אביב 100 עלה ב-1.4%. מדד מניות הנדל"ן זינק ב-2.9% והשלים עלייה של 7.5% בשבוע האחרון. מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מילארד שקל, ויום המסחר הסתיים ב-14:15 בעקבות עיצומי עובדי הבורסה.

האופטימיות שנצפתה בבורסה בתל אביב הגיעה על אף המגמה המעורבת בבורסות ארה"ב, בעקבות שלל נתוני המקרו השליליים, בראשם דיווח על ירידה חדה מהצפוי במספר המועסקים בארה"ב בחודש מארס. זאת, בשילוב עם התגברות הערכות המשקיעים כי הנגיד האמריקאי צפוי להוריד את הריבית פעם נוספת בשיעור של 0.5%.

מניית מכתשים אגן נסחרה היום במגמה חיובית. ביום חמישי השאיר UBS המלצת "קניה" למניה, במחיר יעד של 37.44 שקלים למניה- מחיר הגבוה ב-33% ממחירה עם תחילת המסחר הבוקר. בגם בלידר שוקי הון שומרים על המלצת "קניה" למניה וצופים כי "הרבעון הראשון של יצרנית חומרי ההדברה הגנריים הגדולה בעולם יהיה חזק ביותר ושמכתשים תציג בו שיעור צמיחה גבוה מהותית מזו של הרבעון הראשון של 2007".

מדד מניות הבנקים איבד היום 0.6%. מניית בנק הפועלים נסחרת במכפיל של 0.93 על הונה העצמי, דבר המעיד על חוסר האמון של המשקיעים ביכולותיו של הבנק. היום התברר, כי השקעה של כ-4 מליארד שקל באג"ח מגובות משכנתאות טרם נבדקה על ידי חברה חיצונית. בתחילת חודש מארס הודיע הבנק על הפרשה נוספת של 350 מיליון דולר לקרן ההון שלו בגין ירידת ערך תיק הנכסים מגובי המשכנתאות שלו.

סאני, שבשליטת אילן בן דב, הודיעה כי היא נמצאת במו"מ לרכישת השליטה (50.06%) מחברת סקיילקס מהמפעלים הפטרוכימיים. הנכס העיקרי של סקיילקס הוא אחזקה של 15.76% בבתי הזיקוק שבשליטת החברה לישראל. עם זאת, בן דב לא יצטרף לשליטה בבתי הזיקוק בעקבות מבנה האחזקות בחברה.

מניית בז"ן ריכזה היום עניין, בעקבות הודעת החברה כי היא בוחנת רכישת 50% נוספים מחברת כרמל אולפינים (בז"ן מחזיקה כבר כעת ב-50% מהחברה), ומיזוגם לתוך בתי הזיקוק. בכך, תחזיק בתי הזיקוק ב-100% מכרמל אולפינים ותיצור למעשה חברה בודדת.

אלווריון נסחרה היום בעקבות הודעה כי הסכם שהושלם ב-26 במארס השנה יגרור תיקון דו"חות החברה לרבעון הרביעי ול-2007 כולה. בעקבות העסקה עם אי.די.סי טלקומיוניקיישן (ADC Telecommunications), תרשום אלווריון תוספת של 8.3 מיליון דולר להכנסות הרבעון הרביעי של 2007. בעקבות תיקון הדו"חות, עלה הרווח הנקי של אלווריון ב-2007 ל-12.5 מיליון דולר או 19 סנט למניה לעומת רווח של 4.2 מיליון דולר או 6 סנט למניה לפני התיקון.

כי"ל נסחרה על רקע אינדיקציות לעליות מחירים נוספות בשוק האשלג ורכזה את מחזור המסחר הגבוה ביותר. בשבוע שעבר השלימה המניה זינוק של 8%. החברה גררה לעליות חדות גם את מניות החברה האם, החברה לישראל.

מניית מלנוקס נסחרה בהשפעת ההודעה כי מייסד ומנכ"ל החברה, אייל וולדמן, מכר 36 אלף מניות החברה בטווח מחירים שנע בין 15-15.16 דולר למניה, כך שסכום המכירה צפוי להסתכם בכ-550 אלף דולר. רק לפני כשבועיים מכר רוני אשורי, סגן נשיא להנדסה 75 אלף מניות במחיר של 15.29 דולר למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully