וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלינטונים מציגים: מעצמה פיננסית

מיכל רמתי

6.4.2008 / 11:29

ביל והילרי רשמו הכנסות של 109 מיליון דולר מאז עזיבתם את הבית הלבן. ברק אובמה דיווח על הכנסות בסך 983 אלף דולר ב-2006

בני הזוג הילרי וביל קלינטון - הסנאטורית המתמודדת על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב ונשיא ארה"ב לשעבר - דיווחו על הכנסות בסך 109 מיליון דולר מאז יציאתם את הבית הלבן ב-2001 ועד סוף 2007.

הדיווח פורסם על ידי הקמפיין של הילרי קלינטון ביום שישי, על רקע קריאות חוזרות ונשנות של המתחרה השני על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות, ברק אובמה, לפרסום דו"חות המס של הזוג, כפי שעשה הוא מוקדם יותר.

אובמה ואשתו מישל דיווחו על הכנסות בסך 983,000 דולר ב-2006 - לעומת כמעט 16 מיליון דולר שהרוויחו הקלינטונים באותה שנה. אשתו של המועמד הרפובליקאי לנשיאות, ג'ון מקיין, נחשבת לבעלת הון של כמה עשרות מיליוני דולרים, בשל היותה יורשת אימפריית בירה קטנה - אך הונה המדוייק אינו ידוע.

מדובר בנתון גדול מכפי שדיווח הזוג בעבר, בסנאט ובקמפיין הבחירות שלה, המציב אותם ביחד עם 14,500 משלמי מסים בלבד, מבין 300 מיליון אזרחי ארה"ב. באופן אירוני, הנתון התפרסם באותו יום שבו קראה קלינטון ליצירת משרד ממשלתי לטיפול בעוני.

מרבית עושרם של בני הזוג קלינטון הגיע מהרצאות, נאומים וכתיבת ספרים. יחדיו הם הרוויחו כך 92 מיליון דולר. 15 מיליון דולר הגיעו ממקדמה עבור ספרו האוטוביוגרפי של ביל - "חיי". הרצאותיו, המתומחרות לרוב בלמעלה מ-250 אלף דולר, הכניסו כמעט 52 מיליון דולר.

עבור 2007 טרם הגיש הזוג דו"חות סופיים, אך לפי הסיכום שפורסם ביום שישי הכנסתם המשותפת עלתה על 20 מיליון דולר בשנה שעברה.

בתקופה המדוברת שילמו בני הזוג מסים בסך 33.8 מיליון דולר. הם רשמו 10.2 מיליון דולר כתרומות המנוכות ממס - תרומות שהועברו לקרן משפחתית בניהולם, שעד כה תרמה רק מחצית מהסכום שהוכנס לתוכה. מרבית התרומות של הקרן התבצעו בשנה שעברה, לאחר הודעת הילרי קלינטון על התמודדותה על הנשיאות. אך גם עם תרומה של כ-10% מהכנסותיהם בתקופה זו, הקלינטונים עדיין תורמים יותר ממרבית בעלי רמת ההכנסה שלהם.

טוב שיש חברים

אחד ממקורות ההכנסה הגדולים והשנויים ביותר במחלוקת של הזוג קלינטון מגיע מקשריו עם המיליארדר רון ברקל וחברת ההשקעות שבניהולו - יוקאיפה - בה שימש ביל קלינטון כיועץ ומשקיע. ברקל, איל סופרמרקטים השומר באחוזתו העצומה חדר מיוחד לקלינטון, ביצע בתקופה האחרונה השקעה עבור זרוע ההשקעות הממשלתיות של דובאי, בין היתר.

בין השנים 2006-2003 הגיעו הכנסותיו של קלינטון מיוקאיפה ל-12.5 מיליון דולר לפחות, וב-2007 קיבל קלינטון ככל הנראה 2.75 מיליון דולר נוספים מהשותפות. הסכום אינו ודאי, כיוון שעבור 2007 פירסמו בני הזוג רק סיכום של הכנסותיהם, ולא את הדו"ח המלא.

בשנה שעברה דווח כי קלינטון עשוי לסיים את קשריו עם יוקאיפה על רקע השאלות שהתעוררו בנושא האתי של מעורבותו בחברת השקעות, במקרה שאשתו תזכה בתפקיד הנכסף בבית הלבן. לפי הערכות, סיום שותפותו ביוקאיפה עשוי להניב לו 20 מיליון דולר.

קשר עם חבר טוב אחר - הישראלי לשעבר חיים סבן - הניב עבור בני הזוג מקור הכנסה נוסף. הם השקיעו, באמצעות נאמנות עיוורת, בקרן השקעות פרטית באיי קיימן, הקשורה לאיל המדיה. הנאמנות העיוורת הוסרה באפריל 2007 ונכסיה נמכרו במאי 2007, אך הנתונים הסופיים של הכנסותיהם מהשקעה זו טרם פורסמו, ולכן דחה הזוג את הגשת דו"חות המס ל-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully