וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בן דב בדרך לשליטה בסקיילקס

טל לוי

6.4.2008 / 12:07

חברת סאני נמצאת במו"מ לרכישת השליטה בחברת סקיילקס מהמפעלים הפטרוכימיים. לחברה אחזקה בבז"ן, אך בן דב לא יצטרף לשליטה

עסקה סיבובית בין 3 חברות נרקמת בבורסה של תל אביב: חברת סאני, שבשליטת אילן בן דב, נמצאת במו"מ לרכישת השליטה (50.06%) מחברת סקיילקס מהמפעלים הפטרוכימיים. הנכס העיקרי של סקיילקס הוא אחזקה של 15.76% בבתי הזיקוק שבשליטת החברה לישראל.

עם זאת, בן דב לא יצטרף לשליטה בבתי הזיקוק: סקיילקס מחזיקה בבז"ן באמצעות החברה הבת, PCH. בהתאם לעסקה, האחזקות ב-PCH (כלומר האחזקות בבתי הזיקוק) יועברו למפעלים הפטרוכימיים כך שבן דב ישאר עם חברת סקיילקס וללא בז"ן. למעשה, צפוי בן דב להוותר עם שלד בורסאי עתיר מזומנים.

במקביל, הודיעו בתי הזיקוק כי הם בוחנים את רכישת 50% נוספים מחברת כרמל אולפינים (בז"ן מחזיקה כבר כעת ב-50% מהחברה – ט.ל) ומיזוגם לתוך בתי הזיקוק. בכך, תחזיק בתי הזיקוק ב-100% מכרמל אולפינים ותיצור למעשה חברה בודדת. כרמל אולפינים עוסקת ביצור פוליאתילן ופוליפרופילן שהם חומרי הגלם העיקריים בתעשיית הפלסטיק.

נכון להיום מחזיקה החברה בישראל של משפחת עופר ב-45% מבתי הזיקוק ואילו המפעלים הפטרוכימיים של דיוויד פדרמן מחזיקים ב-50.6% בחברת סקיילקס. סקיילקס, בתורה, מחזיקה 100% בחברת PCH שמחזיקה ב-15.76% בבז"ן.

אם המו"מ יעלה היטב, צפויה האחזקה בבז"ן לצאת מידי חברת סקיילקס ולעבור ישירות למפעלים הפטרוכימיים שיחזיקו ב-15.76% בבז"ן. סאני, שבשליטת בן דב, תשאר לפיכך עם האחזקה בסקיילקס בלבד כלומר חברה שהנכס העיקרי שלה ישאר קופת מזומנים של 430 מיליון שקל בתוסת התמורה ממכירת האחזקה בבתי הזיקוק.

בתי הזיקוק והמפעלים הפטרוכימיים שותפים שווים (50%) בחברת כרמל אולפינים. במסגרת העסקה, יקנו בתי הזיקוק את האחזקה של המפעלים הפטרוכימיים בכרמל אולפינים שתמוזג לתוך בז"ן. למעשה מדובר בעסקת החלפה: המפעלים הפטרוכימיים ימכרו את חלקם (50%) בכרמל אולפינים לבז"ן, יקנו מסקיילקס 15.76% בבתי הזיקוק וימכרו את סקיילקס לסאני של אילן בן דב.

סאני מחזיקה כיום ב-12.8% מסקיילקס כך שבסופו של דבר תחזיק ב-62.5% מהחברה. בן דב מחזיק 23.5% מסקיילקס גם באמצעות חברת טאו תשואות שבשליטתו כך שבסך הכל הוא יחזיק ב-85% מסקיילקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully