וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של ז'רום קרוויאל: קרוויאל יטען במשפטו לרשלנות מצד סוסייטה ז'נרל

אשר שכטר

6.4.2008 / 15:08

הבנקאי מתכוון לתבוע את הבנק בשל פיטורים לא מוצדקים

בראיון לסוכנות הידיעות איי.פי, אמר סלנט כי החקירה הנוגעת למעשיו של קרוויאל צפויה להסתיים במהלך חודשי הקיץ ומשפטו צפוי להיפתח בתחילת השנה הבאה. בראיון לעיתון "פייננשל טיימס", אמר סלנט כי קרוויאל מתכוון לטעון בכתב ההגנה שלו שסוסייטה ז'נרל נהג ברשלנות כאשר לא פיקח על העסקאות שביצע כאשר עבד כסוחר זוטר בבנק וחשף אותו להפסד הגדול ביותר שנגרם כתוצאה ממסחר בתולדות עולם הבנקאות.



נגד קרוויאל בן ה-31 הוגש בפברואר כתב אישום בגין הפרת אמונים, פריצה למחשבים וזיוף מסמכים, לאחר שצבר בחשאי פוזיציות לונג בהיקף של עשרות מיליארדי יורו בשוקי החוזים העתידיים על מדדי מניות אירופים - בעיקר דאו ג'ונס, יורו סטוקס 50, ומדד דאקס הגרמני - על בסיס הערכה כי בשווקים אלה צפויות עליות. הנפילות החדות בשוקי המניות העולמיים בינואר הם שהובילו להפסדים הכבדים. אם יורשע, צפוי קרוויאל לעמוד בפני שלוש שנות מאסר וקנסות כבדים.



"סוסייטה ז'נרל הסכים בפועל לעסקאות שלו. אנו מאמינים שזה בלתי אפשרי עבור הממונים עליו להמשיך להעמיד פנים שהם לא ידעו מה הוא עושה", אמר סלנט, שטען כי הבנק העלים עין לנוכח התנהלותו של קרוויאל כל עוד העסקות שביצע הניבו לו רווח, והוסיף כי קרוויאל מתכוון לתבוע את סוסייטה ז'נרל בגין פיטורים לא מוצדקים.



"הם לא היו צריכים להגיש תלונה פלילית נגדו, והם לא היו צריכים לפטר אותו", אמר סלנטל איי.פי. סלנט הוסיף כי התביעה תוגש בשבועות הקרובים.



"קשה להאמין לטענה שז'רום נהג ברשלנות כשביצע את העסקאות שלו. אם הייתה רשלנות, מדובר היה ברשלנות מערכתית מצד החברה, באופן שבו פיקחה על הסוחרים", אמר סלנט. בשבוע שעבר הכחיש סלנט דיווח ב"טיימס" הבריטי לפיו קרוויאל כבר הגיש תביעה נגד מעסיקו לשעבר בשל פיטורין לא מוצדקים.



ברבעון הרביעי של 2007 רשם סוסייטה ז'נרל הפסד שיא של 3.35 מיליארד יורו (4.9 מיליארד דולר) לעומת רווח של 1.18 מיליארד יורו ברבעון הרביעי של 2006, בעיקר בשל פעולות מסחר לא מאושרת שביצע קרוויאל, אשר הסתכמה ב-5.5 מיליארד יורו.



להפסדים שנגרמו כתוצאה מפעולותיו של קרוויאל הצטרפו מחיקות ערך בסך 2.05 מיליארד יורו בגין משבר משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) בארה"ב. ללא פרשיית קרוויאל, היה מפסיד הבנק 131 מיליון יורו ברבעון הרביעי ורושם רווח נקי של 4.17 מיליארד יורו בשנת 2007, לעומת רווח נקי של 947 מיליון יורו עמו סיים את השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully