וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בארה"ב הגיע לשוק הרכב: ירידה ב-11% מתחילת השנה באישור בקשות להלוואה לרכישת מכונית

סוכנויות הידיעות

6.4.2008 / 16:56

המוסדות הפיננסים הקשיחו את התנאים למתן הלוואות

ההקשחה במדיניות - שקיבלה משנה תוקף במדינות שנפגעו יותר מכל במשבר המשכנתאות, דוגמת קליפורניה, אריזונה ונוודה - לא פוסחת גם על לווים בעלי רמת אשראי גבוהה. רק 90% מהם קיבלו הרשאה להלוואה לרכישת הרכב מתחילת השנה ועד ה-20 במארס, לעומת 92.5% בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. מספר ההלוואות שנשלחות למוסדות פיננסים לצורך הערכה ואישור גדלו לכל סוגי הלווים.



המוסדות הפיננסים הקשיחו את התנאים להלוואות - לאחר שסכום הפיגורים בהחזרי ההלוואות בארה"ב הגיע בינואר לשיא וירד במעט בפברואר. גם ניירות ערך המגובים בהחזרי ההלוואות איבדו בתקופה האחרונה מערכם. ההלוואות - שמספרן הולך ומצטמצם - ניתנות בתנאים נוקשים כגון עלייה במספר המינימלי של נקודות בכרטיסי האשראי של הצרכן. סכום ההלוואות הממוצע יורד ואילו שיעור ההחזרים הולך וגדל. המשבר מונע מרבים מהצרכנים לרכוש את הרכב בו חשקו מלכתחילה - ואילו עמלות סוכני הרכב הצטמצמו ב-10% במכירה ללקוחות עם אשראי בעייתי.



מספר גדול והולך של לווים לרכישת רכב מצויים במצב בו סכום החוב על ההלוואה גדול משווי הרכב. בפברואר הגיע שיעור זה של לווים ל-27% מכלל הלווים לרכב, לעומת 24% באוקטובר 2007 - וההפרש הממוצע הגיע לסכום שיא של 4,400 דולר. בסוכנות טויוטה בג'נסוויל ויסקונסין מציינים כי לווי הסאבפריים נאלצים לממן כיום רק 90%-85% משווי הרכב באמצעות הלוואות, לעומת 140% טרם המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully