וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית נגד פרסום סמוי בקלטות ילדים

נורית רוט

6.4.2008 / 17:27

התביעה על סך 100 מיליון שקל נגד החברות הד ארצי, אסם ושטראוס-עלית. "המפרסמים מכניסים לקלטות מסרים פרסומיים בוטים"

לבית משפט המחוזי בפתח תקוה הוגשה תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית על סך 100 מיליון שקל נגד החברות הד ארצי, קלאסיקלטת, אסם ושטראוס-עלית בגין הכללת פרסום סמוי של מוצרים בקלטות ילדים.

לטענת התובע, אבשלום שרון, אביהם של 3 ילדים בני שנתיים וחצי עד שבע, הן מפיקות ומפיצות הקלטות, והן המפרסמים מכניסים לקלטות שקהל יעדן ילדים מסרים פרסומיים בוטים, מבלי שהילדים ואף ההורים מודעים לכך.

בתביעה מפרט התובע כי בקלטת "סבא טוביה" מחלק הסב לילדים ביצת הפתעה של חברת קינדר, בקלטת מסדרת "טיף וטף", רוחצת ומטפחת פנינה רוזנבלום את הילדים במכשירי קוסמטיקה מתוצרתה, בקלטת "חיות בפזמונים" משוחחת שרון חזיז עם הפרה המצוירת שהיא סמל שוקולד פרה, ובקלטת "הכבשה שושנה וחברים" מעודד משה דץ את הילדים לתאר, כיצד הם מכבסים באבקת הכביסה של המותג מקסימה.

לתביעה צורף דו"ח חוקר שבדק 31 קלטות ילדים, ובכולן נמצאו מסרים פרסומיים. בין הקלטות המצוינות בדו"ח: פסטיגל 2006, חיבוקי, טיף וטף, סבא טוביה של הד ארצי ומעשה בחמישה בלונים, איתמר מטייל על הקירות וכמו גדולים של קלאסיקלטת.

לטענת התובע, המיוצג על ידי עו"ד שמואל אהרונסון, אמיר קדרי ועופר לוי ממשרד אהרונסון, שר, אבולעפיה, אמודאי, בכך ששילבו מסרים פירסומיים באופן סמוי הפרו הנתבעות את איסור ההטעיה שבחוק הגנת הצרכן.

בית המשפט התבקש להטיל על הנתבעות לפצות כל אחד מחברי הקבוצה בסך 1,000 שקל, ובסך הכל פיצוי בסך 100 מיליון שקל לכל חברי הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully