וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר: בר-און לא מתכוון להחליף את חבריה של ועדת האיתור למנהל רשות המסים

מוטי בסוק

6.4.2008 / 20:09

האוצר על השמועות שנפוצו בעניין: "לא היה ולא נברא"

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה: "אין לדברים שחר. לא היה ולא נברא". גורמים אחרים בלשכת בר-און ציינו כי השר הצטער לשמוע שזאב פלדמן הסיר את מועמדותו לתפקיד מנהל רשות המסים אך "כעת, אין ברירה. ממשיכים קדימה".



זאב פלדמן החליט בשבוע שעבר להסיר את מועמדותו לאחר הפרסומים כי בהופעתו בוועדת האיתור, לא מסר פרטים על מעורבותו בפרשת שוקי ויטה. פלדמן נחקר במשטרה בחודשים האחרונים על מעורבותו בפרשת ויטה כמי שלכאורה השיג שומות מופחתות לארקדי גאידמק ולזאב רוזנשטיין כשדיווח על עסקיהם לפקיד שומה דן דאז, שוקי ויטה.



לאחר החלטתו, אמר פלדמן ל-TheMarker: "אין לי שום עניין להסביר לציבור בישראל שאין לי אחות. לא אני הצעתי את עצמי לתפקיד, אלא מלכתחילה ההצעה הגיעו אלי מצוות האיתור בראשות מנכ"ל האוצר ירום אריאב.



"דיברו איתי על שליחות ציבורית ואחריות אזרחית של אנשים טובים שרוצים להשפיע על החיים במדינה, אבל הימים האחרונים לימדו אותי שיש מי שאינם רוצים אותי בתפקיד ומוכנים לעשות הרבה כדי לסכל את המינוי שכולו נובע מכוונה טובה.



"הייתי מוכן למתקפה מהרגע הראשון שעלה שמי אבל לא שיערתי שהיא תבוא בעוצמה כזו. יש גבול לכמה שאדם יכול לסבול בשביל להיכנס למשרה ציבורית בכירה ככל שתהיה. אני מתאר לעצמי שאם הייתי מסכים ומתמנה בסופו של דבר, ההתקפות רק היו מתגברות למצב בו לא הייתי יכול לפעול בתפקיד אלא רק להשיב למתקפות".



פלדמן כועס במיוחד על הפרסום לפיו נשאל היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לדעתו בעניין מינויו וביקש לעכב את הבאת מינויו של פלדמן לתפקיד להצבעת הממשלה. ממשרד המשפטים נמסר היום כי בניגוד לפרסום ב"ידיעות אחרונות" לא היתה כל פנייה של גורם כלשהו ממשרד האוצר ליועץ המשפטי לממשלה בנושא פלדמן וממילא לא נערכה אצלו כל התייעצות בנושא.



"מי שהדליף את הידיעה הזו עשה לי שירות גדול", אמר פלדמן, "גם אם היתה התייעצות כזו וגם אם לא היתה מעולם הרי בסופה היו מגיעים למסקנה על-פי העובדות. הפרסום עימת אותי עם מציאות מכוערת בה מוכנים לעשות הכל כדי למנוע הגעה של אנשים טובים להצלת השירות הציבורי.



"הגעתי מהשירות הציבורי ובקרב עמי אני חי. ידעתי שיהיו מתנגדים שיפעלו נגדי אבל הבעיה היא לא רק אני. צריך לזכור איזה נזק זה גורם למעט האנשים מהמגזר הפרטי שחשבו אי פעם לוותר על הכנסותיהם הגבוהות ולהצטרף לשירות המדינה. מתברר שהשירות הציבורי עצמו וגם דעת הקהל במדינה עדיין לא מוכנה לאנשים טובים מבחוץ שרוצים לבוא ולהזיז דברים במדינה. אנחנו מדינה אוכלת יושביה".



פלדמן לדבריו מתכונן להמשיך בכל עיסוקיו כאילו לא אירע דבר. "עוד לפני שקיבלתי את ההחלטה, בתי אמרה לי שצריך לחגוג בכל מקרה. היא אמרה שאם אבחר לתפקיד נלך לחגוג במסעדה ושאם לא אבחר נחגוג במסעדה טובה יותר.



"כל מי שהתייעצתי איתו טרם ההסכמה להיות מועמד וגם בימים האחרונים אמר לי שלא כדאי שאכנס לתפקיד. בסופו של דבר קיבלתי את ההחלטה בניגוד לדעתם והיום, כשקיבלתי את ההחלטה, חזרתי לקונסנזוס.



"כנראה שלכל אורך הדרך דווקא אני שמנוסה בדברים מהסוג הזה טעיתי והאנשים מסביבי צדקו. כנראה שלא חוויתי מספיק עד היום. כאדם בעל רקע צבאי אני מתייחס לחוויה של הימים האחרונים כאל תרגיל על מודל ממנו הבנתי מה צפוי לי במצב אמת. עכשיו למדתי את הלקח ולעולם לא אענה בחיוב להצעות להשתלב במגזר הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully