וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס: הבנק הפדרלי משקר כשהוא אומר שאין אינפלציה

אשר שכטר

6.4.2008 / 21:07

רוג'רס: קשה מאוד ויקר מאוד לבלום אינפלציה משתוללת

"כולם מתלוננים על אינפלציה, חוץ מהבנק המרכזי של ארה"ב, שמשקר וטוען שאין אינפלציה", אמר רוג'רס. כשנשאל מדוע שהבנק הפדרלי ישקר, שאל רוג'רס, שהתנגח רבות לאחרונה בבנק הפדרלי, "האם אתה מאמינים לנתונים שלהם?".



בחודש שעבר אמר רוג'רס כי יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, צריך להתפטר וקרא לביטולו של הבנק הפדרלי. רוג'רס, שהגיב להורדות הריבית של הבנק הפדרלי ולצעדים אחרים בהם נקט הבנק כדי למנוע מכלכלת ארה"ב לגלוש למיתון, בהם הזרמת יותר מחצי טריליון דולר למערכת הפיננסית וחילוצו של בנק ההשקעות הקורס בר סטרנס, אמר כי לו היה ברננקי מתפטר והבנק הפדרלי היה מבוטל, "לא היה לנו מישהו שמדפיס כסף, לא היתה לנו אינפלציה, לא היה לנו דולר קורס". רוג'רס הוסיף כי לפעמים נחוץ מיתון על מנת לטהר את הכלכלה, וטען כי הניסיון למנוע אותו יכול רק להחריף את הבעיות.



במהלך ביקורו באסיה, ייעץ רוג'רס, שייסד בשנות ה-70 את קרן הגידור הידועה קוונטום ביחד עם ג'ורג' סורוס, למשקיעים ששבעו מאכזבות משוקי המניות לבחון השקעות בשוק האג"ח. בשעה שממשלות אסיאתיות כמו ממשלות הודו וסין מתחילות לנקוט בצעדים כדי לבלום את ההאצה באינפלציה, אמר רוג'רס, נראה כי התשואה על האג"ח לא תמשיך לרדת, דבר ההופך אותן להשקעה בטוחה באופן יחסי.



"הסינים מנסים בצדק לעצור את האינפלציה, בדומה לממשלות אחרות. ברגע שהאינפלציה מתחילה לתפוס תאוצה, מאוד קשה ויקר לנסות לבלום אותה", אמר רוג'רס, שציין כאפשרות נוספת להשקעה את שוק הסחורות, שלהערכתו צפוי להמשיך לרשום עליות חדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully