וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות בגין השגחה על ילדים: להגיש למס הכנסה

ג'ק בלנגה

7.4.2008 / 8:58

בעקבות התקדים המשפטי: מומלץ לכל השכירים והעצמאים להגיש דו"חות מתקנים למס הכנסה על השנים שלא חלה עליהן התיישנות

האם ההוצאה מוכרת לשכירים?

ההוצאה מותרת בניכוי הן לשכירים והן לעצמאים. לכן מומלץ לכל השכירים, העצמאים ובעלי השליטה להגיש דו"חות מתקנים למס הכנסה בגין כל השנים שלא חלה עליהן התיישנות (6 שנים לשכירים ולעצמאים - משנת 2004 ואילך) ולהמתין לתוצאות הסופיות בעניין.

האם ניתן לנכות את ההוצאה כאשר העבודה מבוצעת מהבית?

לאור תוצאות פסק הדין, מומלץ לכל מי שמשלם כספים כלשהם בגין טיפול והשגחה על ילדים בשעות העבודה גם אם העבודה מבוצעת בבית המגורים, לתבוע את ההוצאה בגין ההשגחה בניכוי לצורכי מס.

האם להגיש דו"חות מתקנים למרות הערעור של מס הכנסה לבית המשפט העליון?

כדאי להגיש דו"חות מתקנים כבר עכשיו. אמנם רשות המסים תערער לבית המשפט העליון על תוצאות פסק דין, ועד שתינתן החלטה בבית המשפט העליון יעברו שנים רבות. עם זאת, רק מי שיגיש דו"חות מתקנים יוכל לתבוע את ההחזרים בגין שנים שהתיישנו (בכפוף לכך שבית המשפט העליון ידחה את ערעור פקיד השומה).

אילו הוצאות יוכרו?

על פי פסק הדין יוכרו לניכוי הוצאות להשגחה על ילדים, לרבות מעונות, מועדוניות ומטפלות בבית.

האם ההוצאות יוכרו רק לנשים עובדות?

לא. פסק הדין חל על גברים ונשים כאחד.

האם ניתן לנכות מע"מ בגין הוצאות השגחה?

מפסק הדין עולה היבט נוסף לגבי האפשרות לניכוי מס תשומות (מע"מ) בגין הוצאות ההשגחה. הואיל וההוצאה מותרת בניכוי כנגד ההכנסה החייבת, ניתן לראות בה גם תשומה לצורך עסקה לפי חוק מע"מ. כך ניתן לנכות את מס התשומות (באופן יחסי) היות שהמע"מ בגין ההוצאה שימש בעסקה חייבת במע"מ.

האם ניתן לתבוע את ההוצאה באמצעות המעביד?

מומלץ אצל רוב השכירים והשכירות במשק שההוצאה המוכרת בניכוי תשולם ותבוצע ע"י המעביד, כך ייחסך מהעובד הצורך להגיש דוח להחזר מס והמעביד יוכל לנכות חלק יחסי ממס התשומות. זאת בהתאם לכך שאין מדובר בטובת הנאה לעובד וההוצאה מותרת בניכוי הן בידי העובד והן בידי המעביד.

מה היקף תחולת פסק הדין על גרושים, אלמנים וחד הוריים?

תחולת פסק הדין היא רחבה ביותר - כך שתחול גם על משפחות חד הוריות, אלמנים ואלמנות המוציאים כספים רבים בגין השגחה על ילדיהם. מאחר שהנטל נופל רק על הורה אחד נכון וראוי להתיר 100% מההוצאה במקרים אלה.

מה צפוי בעקבות פסק הדין?

פסק דין זה יוצר נורמה חדשה לפיה נדרש לבחון את כל ההוצאות המושלמות על ידי משק הבית ואופן התרתן למס הכנסה. פסק הדין מדגיש באופן מובהק שחייבים לאזור אומץ ולנסות לתבוע כל הוצאה שיש ספק לגבי טיבה הפרטי מצד אחד, ולטעון לאי חיוב במס לסוגים מסוימים של הכנסות מצד שני.

הכותב הוא עורך דין ורואה חשבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully