וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: התערבותו של הבנק הפדרלי בארה"ב בחילוץ בר סטרנס עשויה להיות נקודת המפנה של משבר האשראי

סוכנויות הידיעות

7.4.2008 / 9:28

פישר ל"פייננשל טיימס": הבנק הפדרלי הרגיע את השווקים

פישר, שמילא תפקיד מרכזי בפיתרון המשברים הכלכליים באסיה וברוסיה בשנות ה-90 המאוחרות כאשר שימש כמשנה למנהל קרן המטבע העולמית (IMF), אמר ל"פייננשל טיימס" כי החלטתו החריגה של הבנק הפדרלי לקחת על עצמו נכסים מסוכנים בסך 30 מיליארד דולר שנמצאו במאזניו של בר סטרנס כדי לעודד את מכירתו הרגיעו את הבהלה בשווקים הפיננסיים.



"זה עדיין לא נגמר. יהיו עוד מקרים שבהם נחשוב שהעולם הולך לעזאזל, אך בפעם הראשונה מאז הקיץ האחרון זה ברור שהרשויות החלו לפתור את המשבר במגזר הפיננסי בארה"ב", אמר פישר. "הניחוש שלי הוא שכאשר תולדות המשבר הזה ייכתבו", אמר פישר, "חילוץ בר סטרנס ייראה כנקודת המפנה. הדבר נעשה היטב, ובאופן החלטי ביותר".



השבחים שחלק פישר לפעולותיו של הפדרל ריזרב, שמנעו את קריסתו של בר סטרנס לאחר שהגיע לסף פשיטת רגל בעקבות חשיפתו למשבר האשראי, הצטרפו לשבחים שחלקו כלכלנים נוספים לבנק הפדרלי במהלך הכנס הכלכלי השנתי של חברת הייעוץ האיטלקית אמברוסטי, אשר נערך בסוף השבוע.



יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל לשעבר וסגן יו"ר AIG, אמר במהלך הכנס כי פעולת הבנק הפדרלי הפגינה את מוכנותו לסייע לגורמים נוספים מעבר לבנקים המסחריים שעליהם הוא מפקח במטרה לייצב את המערכת הפיננסית.



"הרחבתה של רשימת ה'לקוחות' של הבנק הפדרלי והגדלת מספר הנכסים שמוכן הבנק לקבל כערבונות להלוואות תרמה לזינוק אדיר ברמת הביטחון בשוק. אני חושב שהחודש שעבר סימל את חציית הרוביקון", אמר פרנקל.



בראיון ל"פייננשל טיימס", אמר פישר כי על הבנקים המרכזיים להגביר את ניסיונותיהם למנוע יצירה של בועות נכסים, כדי למנוע משברי אשראי דומים.



"נקודת המבט המוניטרית, לרוב, היא שלבנק מרכזי אסור להתערב כאשר מחירי הנכסים שגויים. אולם מחירי הנכסים, בהם גם מחירי המניות, משפיעים על הצמיחה ועל האינפלציה ולקיחתם בחשבון בהחלט תואמת את היעדים המוניטריים של ייצוב האינפלציה והמערכת הפיננסית", אמר פישר.



נוריאל רוביני, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת ניו יורק המשמש כאחד מהפרשנים הדוביים ביותר למצבה של כלכלת ארה"ב, אמר מצדו כי הורדות הריבית של הבנק הפדרלי והצעדים הנוספים שבהם נקט הבנק לאחרונה כדי לסייע למערכת הפיננסית אינם צפויים לתרום רבות לסיום המשבר הנוכחי. לדברי רוביני, כלכלת ארה"ב נכנסה בבירור למצב של מיתון ועומדת בפני תקופה ממושכת של האטה חריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully