וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסכמי השכר והיוזמה לחוק בנק ישראל - סטנלי פישר יוזם הקמת שש חטיבות בבנק

מוטי בסוק

7.4.2008 / 9:33

חטיבת הפיקוח על הבנקים תהיה כפופה ישירות לנגיד, ייסגר הנסיף ברחוב יבנה בתל אביב; בעוד שבוע שבועיים יודיע הבנק על השלמת מהלך ארגון מחדש מקיף בבנק, שעד כה נשמרו פרטיו בסודי סודות

>> בחצי השנה האחרונה היתה לנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, עדנה. ישראל התקבלה כחברה-מועמדת ל-OECD - ארגון המדינות המפותחות, נחתם הסכם שכר בבנק, המשא ומתן עם האוצר על חוק בנק ישראל החדש רץ קדימה והדו"חות הבינלאומיים על כלכלת ישראל חיוביים.



באחרונה קיבל הנגיד שורת החלטות מרחיקות לכת בנוגע לתחומי מומחיותו הכלכלית. בנק ישראל התערב בראשונה זה 11 שנה בשוק המט"ח, לאחר שהחליט להגדיל את יתרות המט"ח של המדינה ביותר מ-25%, ושתי הורדות ריבית רצופות של 0.5% קבעו את ריבית הבסיס הנמוכה שידעה ישראל מעולם.



האדרנלין שוב זורם בבנק ישראל. וזה לא הכל. בקרוב מאוד, בעוד שבוע-שבועיים, יודיע הבנק על השלמת מהלך ארגון מחדש מקיף בבנק, שעד כה נשמרו פרטיו בסודי סודות. בראש ועדת ההיגוי העליונה של המהלך עומד הנגיד, והוא אמור לצאת לדרך בתחילת יוני.



"מטרת השינוי הארגוני היא להתאים את בנק ישראל לשינויים במשק העולמי והמקומי, ולהפוך אותו לבנק יעיל, מודרני ומתקדם", אומר רפי לנקרי, חבר הנהלת הבנק ומי שמוביל את הארגון מחדש תוך שיבוץ עובדי הבנק בתפקידים המתאימים לכישוריהם. לדבריו, "מדובר במאמץ תכנוני וארגוני מקיף. מאחורי המהלך עומדות כמה ועדות היגוי בראשות הנגיד ומנכ"ל הבנק, יעקב דנון".



מי כפוף למי



כחלק ממהלך הארגון מחדש יוקמו בבנק שש חטיבות: מחקר, פיקוח על הבנקים, שווקים, מידע וסטטיסטיקה, טכנולוגיית מידע ומשאבי אנוש ומינהל. כמו כן יפעלו בבנק מחלקת חשבות ומערכות תשלומים, מטבע ויחידות הלוויין.



חטיבת המחקר היא איחוד של שתי מחלקות - המחקר והמוניטרית. חטיבה זו וכן חטיבות הפיקוח על הבנקים, שתי החטיבות החשובות בבנק, יחד עם הלשכה המשפטית וביקורת הפנים, יהיו כפופות מקצועית לנגיד. חטיבות השווקים ומידע וסטטיסטיקה יהיו כפופות מקצועית למשנה לנגיד, פרופ' צבי אקשטיין. חטיבות משאבי אנוש וטכנולוגיית המידע, וכן החשבות, חטיבת המטבע ויחידות הלוויין, יהיו כפופות מקצועית למנכ"ל דנון. עד הארגון מחדש לא הוגדר אילו מחלקות כפופות למי.



לאחר השלמת הארגון מחדש, תעסוק חטיבת המחקר בתחום הריאלי, המוניטרי והפיננסי ותרכז את התהליך המוניטרי בבנק (קביעת הריבית במשק). החטיבה תכתוב את דו"ח בנק ישראל ואת דו"ח האינפלציה. בחטיבה יהיו שני אגפים: בראש האגף המוניטרי-פיננסי יעמוד ד"ר עקיבא אופנבכר. בראש האגף למאקרו ומדיניות יעמוד ד"ר מישל סטרבצ'ינסקי.



חטיבת הפיקוח על הבנקים עוברת באחרונה את המהפך הגדול בבנק, לאחר שכל מנהליה, להוציא את ראש המחלקה, רוני חזקיהו, פרשו או הופרשו מהבנק. באחרונה מונה דודו זקן לראש אגף הערכה מוסדית, ואור סופר מונה לראש אגף מדיניות והסדרה.



המינוי של ראש האגף השלישי, ביקורת, נמצא כעת בהליך של מכרז. כחלק מהארגון מחדש בחטיבה נבחרו ארבעה מנהלי יחידות חדשים. השלב הבא יהיה גיוס 20 עובדים חדשים. אחד מיעדי החטיבה החשובים הוא העמקת הקשרים עם רשויות הפיקוח בעולם.



חטיבת המידע והסטטיסטיקה היא גוף חדש בבנק ישראל, שנועד להעביר את הבנק מהמאה ה-20 למאה ה-21. החטיבה תהיה אחראית על קבלת כל הנתונים הכלכליים מגורמי חוץ ולהפצת המידע הרלוונטי ללקוחות המידע בבנק ומחוצה לו. בחטיבה יהיה אגף לקשר עם הציבור.



חטיבת השווקים (איחוד של מחלקת המט"ח ואגפים נוספים מהמחלקה המוניטרית) תעסוק בביצוע מדיניות בנק ישראל בשוקי הכספים בישראל, בניהול יתרות הבנק בחו"ל, באיסוף מידע, הערכות מצב וניתוח המסחר והפעילות בשווקים הפיננסיים בישראל ובחו"ל, ובהתפתחויות הכלכליות בחו"ל.



לדברי לנקרי, הארגון מחדש והשינויים בבנק מתאפיינים בשיתוף פעולה בין ההנהלה לבין ועד העובדים. "האחריות שהעובדים מגלים היא אחת הסיבות לכך שמהלך הארגון מחדש הוא כה מקיף, חסר תקדים בתולדות הבנק, ומתבצע ביעילות, בשקט ובצורה מקצועית. אחד הביטויים החשובים שלו הוא רענון בשורות המנהלים והעובדים, כך שלצד העובדים המנוסים שולבו עובדים מקצועיים חדשים מהשורה הראשונה".



הבניין ישופץ ב-70 מיליון שקל



בעוד בצמרת הגבוהה (מנהלי חטיבות) של הבנק הושלמו כל המינויים, הרי שבדרג השני, מנהלי האגפים, המינויים יושלמו בתקופה הקרובה. בבנק ישראל קיים תקן ל-18 מנהלי אגפים. כיום, לתשעה אגפים יש מנהל, ושמונה מינויים נמצאים בהליך של מכרז, כאשר בקרוב יפורסם מכרז לעוד אגף. בבנק יש תקן ל-56 מנהלי יחידות וראשי צוותים. 26 מהמשרות מאוישות, 14 נמצאות במכרז, 11 בבירור מול ועד העובדים ובקרוב יוצאו מכרזים לחמש המשרות הנותרות. לפי תוכניות הבנק, כל המינויים יושלמו עד יוני הקרוב, המועד שבו ייצא הארגון מחדש לדרך.



במסמכים פנימיים של בנק ישראל מוגדרים יעדים נוספים לשנים הקרובות. אחד החשובים שבהם הוא שיפוץ כללי של מבנה הבנק המרכזי בירושלים, כולל החלפת כל התשתיות, בעלות של כ-70 מיליון שקל.



בקרוב יסתיים המכרז שהבנק פירסם, וייקבע מי תהיה החברה שתבצע את השיפוץ. גם סניף הבנק ברחוב ליליינבלום בתל אביב יעבור שיפוץ מאסיווי. הסניף הנוסף של הבנק בתל אביב, שנמצא כיום ברחוב יבנה, ייסגר.



יעד חשוב אחר הוא חיזוק הקשר עם בנקים מרכזיים בעולם ועם מוסדות בינלאומיים. הבנק מתכוון גם לשפר את השירות לגורמים חיצוניים ופנימיים ולהשלים את ההיערכות לשעת חירום. ביחס להסכם השכר החדש בבנק אומר לנקרי, "ההסכם כבר נחתם בסוף 2007 אצל שופט בית הדין לעבודה בירושלים, איל אברהמי, ונותרו כמה סעיפים חשובים להכרעה. האוצר ובנק ישראל הגישו לשופט את טיעוניהם. בימים הקרובים אמור האוצר להגיב לטיעוני בנק ישראל והבנק אמור להגיב לטיעוני האוצר. מיד לאחר מכן יוזמנו הצדדים לטיעונים קצרים וההחלטות שיקבל השופט יהיו על דרך הפשרה, כאשר לא יהיה ניתן לערער עליהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully