וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IVC-ONLINE: ההון הפנוי להשקעות בקרנות הון סיכון הישראליות - 2 מיליארד דולר

גיא גרימלנד

7.4.2008 / 11:14

הקרנות הישראליות צפויות לגייס ב-2008 כ-800 מ' ד'



סקר חדש של חברת המחקר IVC-ONLINE צופה כי ההון הפנוי להשקעות בקרב הקרנות הישראליות נאמד בשני מיליארד דולר. 1.2 מיליארד דולר מיועדים להשקעות ראשונות (First Investments) ויתרת הסכום מיועדת להשקעות המשך (Follow-on Investments). לפי IVC-ONLINE, צפויות הקרנות הישראליות לגייס במהלך 2008 כ-800 מיליון דולר נוספים שמיועדים להשקעות בחברות היי-טק מקומיות בשנים הקרובות.



בתוך כך, מסכמת IVC-ONLINE את השנה החולפת בתעשיית הון סיכון הישראלית. קרנות ההון סיכון הישראליות גייסו סכום של 1.1 מיליארד דולר בשנת 2007 - עלייה של 21% בהשוואה ל-903 מיליון דולר ב-2006. הסכום שגויס ב-2007 כולל את הקרן החמישית של פיטנגו - בהיקף של 330 מיליון דולר, הקרן השנייה של פונטיפקס שגייסה 85 מיליון דולר, 7Health - קרן חדשה בהיקף של 70 מיליון דולר המיועדת להשקעות בחברות מתחום מדעי החיים, וואנאקה (Wanaka), קרן בהיקף של 45 מיליון דולר.



בנוסף, הכריזו במהלך 2007 שש קרנות הון סיכון על סגירה ראשונה: ברשימה שלוש קרנות חדשות, אקווה אגרו ויזראל קלינטק, המיועדות להשקעות בתחום הקלינטק וקרן אגת, המיועדת להשקעות בחברות מכשור רפואי. כמו כן, הכריזה אביב וונצ'רס על סגירה ראשונה של קרן אביב II. שתי קרנות נוספות, שהוקמו על ידי חברות ניהול ישראליות בשיתוף עם משקיעים זרים, SCP ויטלייף ו-DFJ תמיר פישמן, סוגרות את הרשימה.



בעשר השנים האחרונות, גייסו קרנות ההון סיכון הישראליות סכום של 10.6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully