וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה תומך בהעלאת המס על רווחי הון ל-20%-25%

עפרה שלו

7.4.2008 / 11:56

ההעלאה תאפשר לממשלה לסייע למשפחות המעמד הבינוני ומעמד הפועלים

ברטירומו, שערכה את הראיון עם אובמה ב-27 במארס, הקשתה: "לא רק הוורן באפטים של העולם מחזיקים במניות. בוא נניח שהמס על רווחי הון עולה מ-15% ל-25%. זה ישפיע על אנשים רבים". אובמה השיב כי ניתן להשאיר את המס ברמה של 15% עבור אנשים בעלי רמת הכנסה לא גבוהה. "העיקרון הרחב הוא לוודא כי מערכת המסים הוגנת עבור כל האמריקאים", אמר אובמה. "זה לא בלתי הגיוני להגיד כי אלה מאתנו הנמצאים ברמות הגבוהות הפיקו תועלת לא פרופורציונלית מהכלכלה הגלובלית ומקצוצי המסים של בוש", אמר.



אובמה סיכם ואמר כי הוא מעריך שהעלאת המס על רווחי ההון תגדיל את ההכנסות הפדרליות, ותאפשר לממשלה לסייע למשפחות המעמד הבינוני ומעמד הפועלים.



מאמר דיעה ב"וול סטריט ג'ורנל", שביקר נחרצות את דבריו של אובמה, הזכיר כי בני הזוג אובמה כמעט שאינם מושקעים בשוק המניות, כפי שעולה ממסמכי המס שלהם שפורסמו לאחרונה. "עם כל הכבוד לכלכלנים באפט ואובמה", נכתב ב"ג'ורנל", "ההיסטוריה של המס הזה אינה לצדם. המס על רווחי ההון הוא קריטי בהחלטות השקעה; שיעורי מס גבוהים יותר מייקרים את ההון, מחלישים את התמריצים להשקיע ופוגעים בצמיחה הכלכלית".



ה"ג'ורנל" מזכיר כי לאחר הורדת המס ל-15% ב-2003 על ידי הרפובליקאים, המשקיעים מכרו יותר מניות כדי לנצל את שיעור המס הנמוך, ובעקבות כך, ההכנסות הפדרליות ממסים על רווחי הון עלו מ-49 מיליארד דולר ב-2002 ל-110 מיליארד דולר ב-2006, לפי הערכות.



לעומת זאת, העלאת המס על רווחי הון ב-1986 מ-20% ל-28% הובילה בטווח הארוך לירידה בהכנסות הפדרליות ממסים על רווחי הון. ב-1990, מציין ה"ג'ורנל", הממשלה הפדרלית עדיין קיבלה הכנסות נמוכות ב-13% ביחס להכנסות ב-1985, לפני העלאת המס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully