וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים תעכב את בקשת האוצר לקצץ את תקציב המדינה - כל עוד לא יוקצה כסף עבור נפגעי חפציבה

צבי זרחיה

7.4.2008 / 11:54

מיסז'ניקוב: מוכן לשלם בכסאי עבור המאבק לנפגעים

הדברים נאמרו לנוכח הודעתו הבוקר של משרד האוצר לפיו המדינה לא תשתתף בסיוע כספי להצלתה של חברת חפציבה. מיסז'ניקוב אמר כי ועדת הכספים מתביישים בכך שלא הצליחו להעמיד סיוע ממשלתי לנפגעי חפציבה.



נציגת האוצר הודיעה הבוקר בוועדה כי "אין תפקידו של משרד האוצר לפצות אזרחים במידה של פשיטת רגל. להתערבות כזו יש השלכות רוחב. זה צעד חסר תקדים שעלול לגרום להשלכות כי בפעם הבאה כל חברה אחרת תוכל לבקש מהמדינה פיצוי דומה".



הח"כים ראובן ריבלין (ליכוד) ויעקב ליצמן (יהדות התורה) דרשן להפסיק את ישיבתה של הוועדה ו"לשלוח את הפקידים הביתה", וזאת עד להגעתו של שר האוצר רוני בר-און. יו"ר הוועדה מיסז'ניקוב סירב לכך. ריבלין סיפר כי שר השיכון ושר האוצר הסכימו לשקול העברה תקציבית לטובת נפגעי חפציבה.



מיסז'ניקוב אמר שוועדת הכספים מתנצלת בפני הדיירים. אנו מנסים לעשות המקסימום בכך שמעלים את הנושא שוב ושוב לסדר היום. אנו נדהמים לנוכח אטימות הלב. אני מקווה שבלחץ של הוועדה יימצא פתרון עד לחג הפסח". הוא הוסיף כי הוא מוכן לשלם בכסאו על מאבקו למען נפגעי חפציבה.



ח"כ יצחק אהרנוביץ (ישראל ביתנו) אמר "זוהי פארסה בלתי נסבל בין המשרדים. ההתעלמות של שני המשרדים מועדת הכספים לטעמי צריכה לבוא לידי ביטוי בהחלטה של הועדה כפי שהחלטנו שלא מאשרים שום דבר של הממשלה".



נציגי הדיירים זעמו על הודעת האוצר. מלי סירוטה, אחת מנפגעות קריסת חפציבה, פרצה בבכי ואמרה "אני עוברת התעללות נפשית. הצעתי לבעלי שיחזיר את תעודת המילואים ולא יעשה שום דבר. אני בת 25 ולא נמצאת בקו הבריאות".



גיל אפרתי נציג המנהל המיוחד אמר כי המנהל המיוחד, יצחק מולכו, נסע לחו"ל כי חשב שהישיבה בעניין תיערך רק מחר. אפרתי אמר כי התשלום שאושר לקופת המנהל המיוחד מיועד לקופה הכללית ואסור לשכוח שיש מאוד נושים שצריכים לטפל גם בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully