וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בירידות קלות

טל לוי

7.4.2008 / 18:00

יום המסחר שהחל ב-13:15 בעקבות סכסוך העבודה בין הנהלת הבורסה לעובדים החל בעליות, אך בסופו ירדו המדדים המובילים בכ-0.1%

הבורסה של תל אביב חתמה יום של עליות שערים דווקא ביציבות, כאשר לקראת תום המסחר החלו המדדים לאבד גובה: תל אביב 100 איבד 0.1% וננעל ברמה של 1,053.3 נקודות ומדד המעו"ף ומדד תל אביב 100 איבד 0.15 לרמה של 983.76 נקודות. מחזורי המסחר היו ערים והסתכמו ב-2 מיליארד שקלים.

המסחר נפתח רק בשעה 13:15, לאחר שבשעות הבוקר נקטו העובדים בעיצומים ולא הפעילו את מחשבי הבורסה. עד לשעה 11:00 לא היה ברור מה יעלה בגורל המסחר - אולם לאחר השעה 11:00 החליטה ההנהלה על ביטול יום המסחר, בתגובה לעיצומים. מאוחר יותר החליטה הנהלת הבורסה לפתוח בכל זאת את המסחר, בעקבות פנייתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, להנהלה ולעובדים.

בבנק ההשקעות מריל לינץ', פירסמו הבוקר סקירה הנוגעת לכלכלת ישראל. על פי הדו"ח, ישראל היא עדיין מקום טוב להשקעה, אך מעמד זה מתערער ומאבד מחוזקו. כמו כן, הוסיפו האנליסטים כי החשיפה לכלכלת ארה"ב אמנם אינה אפסית אבל היא מוגבלת בהיקפה.

מדד מניות הנדל"ן רשם עליות של יותר מ-1% במהלך היום אולם סיים את המסחר בצניחה של 2.9% בהובלת דלק נדל"ן, אפריקה ישראל וגזית. מדד מניות הבנקים איבד 1.4% בהובלת בנק הפועלים ולאומי.

דלק US, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, נסחרה על רקע הודעתה כי הממשל האמריקאי ירכוש בשנה הקרובה דלק מטוסים מבית הזיקוק טיילר, שבבעלות החברה, תמורת 102 מיליון דולר. מדובר בחוזה המגדיל פי שלושה את היקף הרכישה השנתית של הממשל מבית הזיקוק של דלק US בטקסס.

בבית ההשקעות פסגות העלו אתמול את ההמלצה למניית כור מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" בעקבות פער של 36% בין מניית כור לבין מניית מכתשים אגן, בה מחזיקה כור 39.6%. מחיר היעד שמציבים למניה בפסגות עומד על 287 שקל למניה - הגבוה ב-39% ממחירה הבוקר.

כי"ל ריכזה את מחזור המסחר הגבוה ביותר בבורסה (333 מיליון שקל) על רקע עליות מחירים נוספות בשוק האשלג. החברה גררה עמה לעליות גם את מניית החברה האם, החברה לישראל.

מניית יצרנית המזון שטראוס גרופ, נסחרה על רקע החלטת החברה להעניק ל-7 הבכירים אופציות בשווי כולל של 17.2 מיליון שקל, כחלק מתוכנית התמריץ למנהלים.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully