וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סין תאפשר לבנקים הסינים להשקיע ישירות במניות ובקרנות נאמנות אמריקאיות עבור לקוחותיהם

עפרה שלו

7.4.2008 / 13:33

ההסכם יאפשר לאמריקאים לנגוס בנתח גדול יותר מחסכונות משקי הבית בסין - הנאמדים ב-2.4 טריליון דולר

הבנקים הסינים משמשים כיום מתווכים בין מוסדות פיננסים סיניים (כגון חברות קרנות נאמנות וחברות ביטוח) המוכרות קרנות של מניות אמריקאיות, לבין משקי בית סינים, המשקיעים במסגרת תוכנית ההשקעות הלאומית.



ההסכם החדש בין ארה"ב לבין סין יאפשר לבנקים הסינים להרכיב בעצמם קרנות נאמנות של מניות אמריקאיות ולמכור אותן ישירות - ובכך להרחיב את עצמאותם ואת שולי הרווח שלהם. לסין יש הסכמים דומים עם סינגפור, עם בריטניה ועם הונג קונג.



עבור השווקים האמריקאים, אם לשפוט על פי הניסיון בסינגפור, משמעות הדבר היא שמחירי המניות של החברות הסיניות הרשומות למסחר בארה"ב יעלו בטווח הקצר, בעקבות הערכות כי הבנקים הסינים ירכשו בתחילה מניות של חברות סיניות.



ההסכם עשוי לאפשר לשווקים האמריקאים לנגוס בנתח גדול יותר מהחסכונות של משקי הבית בסין, הנאמדים ב-2.4 טריליון דולר. משקי הבית בסין משקיעים כיום באמצעות תוכנית השקעות למשקיע המוסדי (Qualified Domestic Institutional Investor - QDII).



על פי הערכות של HSBC, ממשלת סין אישרה כבר להשקיע מחוץ לגבולות המדינה יותר מ-50 מיליארד דולר, במסגרת תוכנית ה-QDII. ההסכם החדש מהווה הרחבה של ה-QDII.



הביקוש בסין למוצרי QDII לא התרומם עד כה, בעיקר משום שמשקיעים שאינם מצליחים להבין את הכלים הפיננסים המסובכים, מעדיפים להסתפק בתשואות על השקעות בניירות ערך סינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully