וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית: נחוצה התערבות ממשלתית בינלאומית כדי לפתור את משבר האשראי

רויטרס

7.4.2008 / 14:46

דומיניק שטראוס-קאהן: ה-IMF תוריד את תחזית הצמיחה העולמית

"אני מאמין שהצורך בהתערבות ציבורית בפיתרון המשבר מורגש יותר כיום", אמר שטראוס-קהאן, מספר ימים לפני פגישת נציגי מדינות ה-7G בוואשינגטון, בו ידונו נציגי המדינות המתועשות, קרן המטבע והבנק העולמי בדרכים לבלום את מחנק האשראי.



בראיון ל"פייננשל טיימס", אמר שטראוס-קאהן כי התערבות ממשלתית בשוקי ניירות הערך, בשוקי הדיור ובסיוע למגזר הבנקאות תשמש כ"קו הגנה שלישי", שיתמוך בצעדים המוניטריים והפיסקליים בהם נקטו הבנקים המרכזיים בארה"ב וברחבי העולם כדי להביא לסיום המשבר.



"יש להשקיע מאמצים בשיקום שוק ההלוואות. באשר לבנקים, אם מצב ההון במגזר הפרטי לא ישתפר, יש לשקול את השימוש בכספי ציבור", אמר שטראוס-קאהן. שטראוס-קאהן הוסיף כי משבר האשראי אינו רק בעיה אמריקאית.



"המשבר הוא משבר גלובלי. תיאוריית ההיפרדות (Decoupling) בין כלכלת ארה"ב לכלכלות אחרות מוטעית לחלוטין", אמר שטראוס-קאהן, שהעריך כי שווקים מתעוררים כמו סין והודו ייפגעו גם הם בצורה משמעותית כתוצאה מהמשבר.



שטראוס-קאהן הוסיף כי ה-IMF תוריד השבוע את תחזית הצמיחה הגלובלית שלה. "התחזיות שנפרסם בעוד מספר ימים לא יהיו אופטימיות במיוחד. הסכנות שמהן התרענו בדו"ח הקודם שלנו על מצב כלכלת העולם התממשו", אמר שטראוס-קאהן.



בשבוע שעבר ציטה סוכנות הידיעות בלומברג מסמך פנימי של ה-IMF, לפיו קרן המטבע צפויה להוריד את תחזית הצמיחה שלה עבור כלכלת ארה"ב ל-2008 ל-0.5%, לעומת תחזית קודמת של 1.5%. עוד צופה הקרן כי כלכלת ארה"ב תצמח ב-0.6% בלבד ב-2009.



העיתון הגרמני "די צייט" דיווח גם הוא כי הקרן המטבע עומדת להוריד את תחזית הצמיחה העולמית שלה ל-2008 מ-4.1% ל-3.7%. קרן המטבע, לפי הדיווח, מעריכה ב-25% את הסיכויים כי הצמיחה הכלכלית העולמית תואט ל-3% או פחות ב-2008-2009 - קצב אותו היא מעריכה כעדות למיתון עולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully