וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מצביעים על עליות של עד 0.8% בפתיחה; פאנדטק תיסחר על רקע הצעת רכש

שמואל שוסטר

7.4.2008 / 15:43

יאהו תיסחר על רקע העניין הגובר בעסקה עם מיקרוסופט

ביום שישי ננעל המסחר במגמה מעורבת מדד נאסד"ק הוסיף 0.3% לרמה של 2,370 נקודות וסיכם זינוק שבועי של 4.9%. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1% לרמה של 12,608 נקודות אך התחזק ב-3.2% במהלך השבוע. מדד S&P 500 עלה ב-0.1% לרמה של 1,370 נקודות והשלים קפיצה של 4.2%.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן העריך היום כי לכלכלת ארה"ב, הנאבקת כיום בהדרדרות מתמשכת בשוק הדיור ובהשלכותיו של משבר האשראי העולמי, יש סיכוי של יותר מ-50% להיכנס למצב של מיתון.



עם זאת, הוסיף גרינספאן כי כלכלת ארה"ב טרם נכנסה למצב של מיתון, המתאפיין לרוב בנפילה חדה בהזמנות המוצרים, בעלייה חדה בשיעור האבטלה ובהיחלשות אינטנסיווית של הכלכלה. "כדי לדעת שנכנסו למיתון - נצטרך לראות סימנים של הידרדרות: ישנם כמה אך עדיין לא רבים. לכן לא הייתי מתאר את המצב הנוכחי שלנו כמיתון - למרות שהסבירות שניכנס לאחד כרגע עומדת על יותר מ-50%".



ביום שישי עלו הצביעו החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב על סיכוי של 44% להורדת ריבית של 0.5% החודש לרמה של 1.75% לעומת סיכוי של 20% ביום המסחר הקודם.



בתגובה לאיום ששיגרה מיקרוסופט במהלך סוף השבוע לפיו בכוונתה הנמיך את הצעת הרכש שלה יאהו, הודיעה הנהלתה של חברת האינטרנט כי היא והמשקיעים שלה מאמינים כי הצעת הרכש מעניקה לה "הערכת חסר משמעותית". "בגלל הירידה במחיר המניה שלכם, ערך ההצעה נמוך כיום בצורה משמעותית מערכו הראשוני", כתבו מנכ"ל יאהו, ג'רי יאנג והיו"ר רוי בוסטוק במכתב למנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר. יאהו הדגישה כי אינה מתנגדת באופן עקרוני לעסקה עם מיקרוסופט.



מניית של תיסחר על רקע עסקת ענק עם הממשל האמריקאי, שירכוש בשנה הקרובה דלק מטוסים מבית הזיקוק טיילר, שבבעלות החברה תמורת 102 מיליון דולר.. מדובר בחוזה המגדיל פי שלושה את היקף הרכישה השנתית של הממשל מבית הזיקוק של דלק US בטקסס.



תיסחר על רקע הצעת רכש שקיבלה מכלל תעשיות. בעקבות היענות כמעט מלאה להצעת הרכש החלקית שהגישה לחברה הבת מרמת גן. תרכוש כלל תעשיות לפחות 13.4% מפאנדטק תמורת 26.2 מיליון דולר ותגדיל את שיעור אחזקתה ל-56.3% או אפילו מעט יותר.



תיסחר על רקע החזרתו של לפעולה חלקית של בית הזיקוק בביג ספרינגס לאחר שהושבת בעקבות שריפה שפרצה במקום. בית הזיקוק יפעל בשלב זה במתכנות חלקית עם קיבולת של 35,000 חביות ליום.



הודיעה על עסקה חדשה - תספק מערכת לניתוח אינטראקציות, לחברת מיקור החוץ הצרפתית ווב הלפ (WebHelp), המתפעלת רשת מוקדי שירות ב-3 מדינות. החברה שכבר מחזיקה במספר מערכות מתוצרת נייס מרחיבה את סביבת פתרונות נייס שלה ותיישם את המערכת החברה ב-15 אתרי החברה הממוקמים בצרפת, רומניה ומרוקו.



ניתן לשאול ולהתייעץ באמצעות מערכת התגובות


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully