וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בשווקים: נפילה של יותר מ-80% בשווי ההנפקות הראשונות לציבור באירופה ברבעון הראשון של 2008

סוכנויות הידיעות

7.4.2008 / 16:02

לפי PwC, ברבעון הראשון התבצעו באירופה 70 הנפקות ראשונות לציבור

לפי PwC, בין 1 בינואר ל-31 במארס, התבצעו 70 הנפקות ראשונות לציבור בשוקי מניות באירופה, 29% מהן בבורסת לונדון, לעומת 139 הנפקות ראשונות לציבור שהתבצעו ברבעון הראשון אשתקד. חברות שיצאו בהנפקות ראשונות לציבור גייסו במהלך הרבעון הראשון סכום כולל של 1.9 מיליארד יורו (כ-2.9 מיליארד דולר) לעומת 10.6 מיליארד יורו ברבעון המקביל ב-2007. מדובר באחד מהנתונים הרבעוניים הנמוכים ביותר שנרשמו בסקר, אותו החלה לפרסם PwC ב-2002.



רוב הכספים שגויסו בהנפקות ראשונות לציבור באירופה - כ-74% - גויסו על ידי חברות לא-אירופיות. ה-IPO הגדול ביותר של חברה אירופית ברבעון הראשון היתה הנפקתה של חברת ההשקעות ליברטי אינטרנשיונל, שגייסה 600 מיליון יורו בבורסת NYSE יורונקסט.



הנפילה הדרמטית ביותר היתה במספר ההנפקות של חברות במגזרי הפיננסים והנדל"ן. רק ארבע חברות שירותים פיננסיים באירופה יצאו בהנפקות ראשונות לציבור ברבעון הראשון לעומת 18 הנפקות של חברות פיננסים ברבעון המקביל אשתקד. רק שתי חברות העוסקות בנדל"ן יצאו ב-IPO ברבעון הראשון של 2008 לעומת 10 הנפקות נדל"ן ברבעון המקביל ב-2007.



"התנאים בשוק ה-IPO קשים כרגע. המשקיעים נרתעים, והדבר גורם לחברות שתיכננו לצאת להנפקה לדחות את תכניותיהן", אמר ריצ'רד וויבר, שותף בחטיבת שוקי ההון של PwC. וויבר הוסיף כי המצב בשוק ה-IPO האירופי אינו צפוי להשתפר גם ברבעון השני של 2008, ואמר כי חברות רבות לא ינסו לצאת להנפקות עד לרבעון השלישי לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully