וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפיק סולידי: בנק סיטי שואף לגייס 5 מיליארד דולר דרך קרן השקעה בתשתיות

סוכנויות הידיעות

7.4.2008 / 16:17

אנליסטים: תשתיות הן השקעה בטוחה גם בתקופת משבר פיננסי

קרן ההשקעה בתשתיות של סיטי היתה חלק מהקבוצה שרכשה בנובמבר האחרון את חברת המים הבריטית, קלדה גרופ, תמורת 6.1 מיליארד דולר. גורמים המקורבים לבנק סיפרו כי הקרן מתעתדת להשקיע בחברות תשתית אמריקאיות, ביניהן נמל התעופה הבינלאומי מידווי בשיקאגו וכביש האגרה טורנפייק בפנסילווניה.



היקף המיזוגים והרכישות בתשתיות כמעט שהכפיל את עצמו, ל-340 מיליארד דולר, במהלך השנתיים שבין 2005 ל-2007. קרדי סוויס, גולדמן סאקס ו-UBS נמנים עם הבנקים שהחלו להפעיל קרנות דומות במהלך השנתיים האחרונות.



בנק ג'יי. פי מורגן צ'ייס האמריקאי ובנק קומונוולת' האוסטרלי רכשו בנובמבר את החטיבה להפצת חשמל של חברת התשתיות הבריטית יונייטד יוטיליטיס, תמורת 2.3 מיליארד דולר.



באוקטובר הוביל ג'יי. פי מורגן צ'ייס קבוצת חברות שהציעו לרכוש את חברת המים הבריטית, סאותרן ווטרס, תמורת 8.5 מיליארד דולר.



קרנות להשקעה בתשתיות ובנקי השקעה לוטשים עין לרכישתה של לסיסטה פראהה, החברה הממשלתית הצ'כית המפעילה את נמל התעופה של פראג. הממשלה הצ'כית עשויה להעמיד את החברה למכירה בהמשך השנה, ומקווה לגייס סכום של כ-100 מיליארד קרונות (6.3 מיליארד דולר); כך מסר שר האוצר הצ'כי, איוואן פוקסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully