וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה ישראל תשלם ביוקר

אריק מירובסקי

7.4.2008 / 18:17

בית המשפט דחה את בקשת זכיינית החברה, לדחות את בחינת הליכי המכרז שבו זכתה על הקרקעות במעוין שורק בראשל"צ

שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי, דחה את בקשת קבוצת ברונפמן-פישר, זכיינית איקאה בישראל, לדחות את בחינת הליכי המכרז שבו זכתה על הקרקעות במעוין שורק בראשון לציון. השופט קבע בהחלטתו כי האחריות לנזקים כספיים שעלולים להיגרם לקבוצה מוטלת עליה, משום שידעה היטב כי הקרקע שרכשה אינה מיועדת למסחר.

מדובר בנסיון מצד הקבוצה לעכב את פסיקת בית המשפט המחוזי לפסול את זכיית הקבוצה בשטחים במעוין שורק, וזאת מכיוון שהמכרז היה תפור, כפי שעולה מפסק הדין. בין היתר נקבע, באותו פסק דין, כי העובדה שארבעה חודשים בטרם פורסם המכרז, הגיעה הקבוצה לסיכומים עם עיריית ראשון לציון בדבר הטבות ניכרות שיוענקו לה , פגעה בעקרון השוויון במידה המצדיקה את ביטול תוצאתו של המכרז.

קבוצת ברונפמן-פישר טענה בערעור שהגישה לבית המשפט העליון, כי יישום פסק הדין יגרום לה נזק של 400 מיליון שקל, וזאת משום שהקימה כבר את המבנה ועתה הוא משמש לה כמחסן. עוד ביקשה הקבוצה, כאמור, לעכב את ההליכים נגדה.

השופט לוי דחה את הבקשה. "אכן, המבקשת עלולה לסבול פגיעה ניכרת, שעיקרה נזק כספי ישיר, אך נדמה כי האחריות לכך אינה רובצת לפתחו של איש מלבדה. דרך חתחתים זו שבה בחרה ללכת, בהסתמכה על מצב תכנוני פוטנציאלי שלעת הזו אינו קיים, אין משמעה אלא נטילת סיכון, ותג המחיר שבצדו עומד היום הזה לפרעון", כתב לוי בהחלטתו.

" עם זאת, ובפרט נוכח המועד הקרוב לשמיעת הערעור, אינני סבור כי פגיעה זו אינה הפיכה במידה שתזכה המבקשת בערעורה", הוסיף השופט. לוי גם לא הסתיר את מורת רוחו מהתנהלות מינהל מקרקעי ישראל, שפועל באיטיות גדולה ליישום פסק הדין.

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully