וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות באירופה בעקבות שובה של קדחת המיזוגים והרכישות: הבורסות זינקו ב-11% תוך 3 שבועות

נמרוד הלפרן

7.4.2008 / 19:36

לונדון מעל 6,000 נקודות; מגזרי הבנקאות והכרייה עלו

העליות נרשמו באירופה על רקע הודעות על מיזוגים ורכישות בהיקף של יותר מ-14 מיליארד דולר ביבשת, ודיווחים על מיזוגים נוספים בשווי עשרות מיליארדי דולרים.



אנליסטים העריכו כי שובם של המיזוגים והרכישות הוא סימן טוב, אשר עשוי לבשר על התאוששות בשוק זה. היקף המיזוגים והרכישות בעולם נפל לכ-638 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, לעומת 971 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת; כך לפי נתוני בלומברג. סך המיזוגים והרכישות בעולם הסתכם בשיא של 4 טריליון דולר ב-2007.



נסטלה (סימול NESN.VX) השווייצית, יצרנית המזון הגדולה בעולם, עלתה ב-1%. זאת, לאחר שהסכימה למכור נתח של 25% ממניות אלקון (Alcon), יצרנית מוצרי העיניים הגדולה בעולם, לחברת נובארטיס (סימול NOVN.VX) השווייצית, יצרנית התרופות השלישית בגודלה באירופה, תמורת 11 מיליארד דולר.



במסגרת העסקה, קיבלה נובארטיס אופציה לרכישת שארית מניותיה של נסטלה באלקון, בסך 52%, תמורת 28 מיליארד דולר.



לוריאל (סימול OR.PA), יצרנית הקוסמטיקה הגדולה בעולם, עלתה ב-2.1% על רקע הערכות כי נסטלה תנצל את הכנסותיה ממכירת אלקון כדי להגיש הצעת רכש ללוריאל.



בריטיש אנרג'י (סימול BGY.L) הוסיפה 0.4%, בעקבות דיווח של העיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף" לפיו חברת החשמל הבריטית סנטריקה וחברת החשמל הצרפתית EDF מנהלות משא ומתן לרכישת מניות של בריטיש אנרג'י בשווי 10 מיליארד ליש"ט (20 מיליארד דולר).



חברת הביטוח הבריטית הוותיקה פרנדס פרובידנט (סימול FP.L), עלתה ב-2.3% בעקבות דיווח של העיתון "סאנדיי טיימס" - לפיו קרן ההשתלטות האמריקאית ג'יי.סי. פלאוורס מתכוונת לשפר את הצעת הרכש בסך 3.5 מיליארד ליש"ט (7 מיליארד דולר) שהגישה לפרנדס.



לפי העיתון, צפוי מחיר הצעת הרכש המשופרת להיות 160-155 פני למניה, לעומת מחיר של 150 פני למניה בהצעת הרכש המקורית.

מניות הפיננסים רשמו עליות, לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' העלה את המלצתו למגזר הבנקאות האירופי ל"נייטרלי" - וציין כי שיאו של משבר האשראי כבר חלף.



המגמה החיובית נרשמה גם על רקע הערכות כי החלה התאוששות במגזר הפיננסים בארה"ב, לאחר שהעיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי הבנק האמריקאי ואשינגטון מיוצ'ואל יגייס 5 מיליארד דולר מקרנות השקעה פרטית, בהן TPG (לשעבר טקסס פסיפיק).



UBS (סימול UBSN.VX) השווייצי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי נכסים, עלה ב-5.8% לאחר שמריל לינץ' העלה את המלצתו למנייה מ"החזק" ל"קנייה". קרדי סוויס (סימול CSGN.VX), הבנק השני בגודלו בשווייץ, הוסיף 2.8%; הבנקים הצרפתיים BNP פאריבה וסוסייטה ז'נרל עלו בכ-2.5%.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר הכרייה, לאחר שבנק ההשקעות גולדמן סאקס העלה את המלצתו למניות המגזר מ"נייטרלי" ל"אטרקטיווי", בטענה כי מחירי המתכות צפויים להמשיך ולהתייקר.



BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, קפצה ב-4.2%; אנגלו אמריקן (סימול AAL.L), חברת הכרייה השנייה בגודלה, הוסיפה 4%; ריו טינטו (סימול RIO.L), השלישית בגודלה, טיפסה ב-2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully