וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הדו"חות בוול סטריט נפתחת הלילה על רקע משבר אמון בין המשקיעים לאנליסטים

נמרוד הלפרן

7.4.2008 / 20:46

לאחר תחזיות אופטימיות בשני רבעונים צופים האנליסטים ירידה של 6% ברווחים

השחיקה באמון המשקיעים ביכולתם של האנליסטים לנבא את תוצאותיהן הכספיות של החברות בארה"ב, באה בעקבות פספוסים מהדהדים בתחזיות האנליסטים בשני הרבעונים האחרונים. תחזיות האנליסטים לצמיחת רווחי חברות מדד S&P 500 היו גבוהות ב-33.5% מהתוצאות בפועל ברבעון הרביעי של 2007, וגבוהות ב-8.2% מהתוצאות המדווחות ברבעון השלישי.



תחזיות האנליסטים למחצית השנייה של 2007 היו גבוהות מהתוצאות בפועל גם לאחר שהאנליסטים חתכו את התחזיות. בתחילת הרבעון השלישי, צפו האנליסטים גידול של 5.7% ברווחי חברות מדד S&P 500. עד סוף הרבעון חתכו האנליסטים את תחזיותיהם ביותר ממחצית לגידול של 2.7% ברווחים. בסופו של דבר, דיווחו החברות על ירידה של 2.5% ברווחיהן.



פספוס האנליסטים היה חריף אף יותר ברבעון הרביעי. בתחילת הרבעון צפו האנליסטים גידול של 10.9% ברווחים, אולם עד סופו כבר חזו נפילה של 7.9% ברווחים. בפועל, רשמו החברות נפילה של 22.6% ברווחים ברבעון.



"המשקיעים לא סומכים על האנליסטים משום שהאנליסטים בוול סטריט לא הצליחו לצפות את הנפילה ברווחי החברות בארה"ב מאז החל מחנק האשראי", אמרה ליז אן סונדרס, אסטרטגית ההשקעות הראשית של הברוקר צ'רלס שוואב, האחראי על ניהול נכסים בשווי 1.4 טריליון דולר. המידע פורסם בסוכנות הידיעות בלומברג.



"האנליסטים מובילים אתכם לאבדון", אמר לבלומברג מנהל ההשקעות הראשי של סיטי נשיונל בנק, ריצ'ר וויס. "תוצאות הרבעון הראשון יפקחו את עיניהם של חלק מהאנליסטים שצופים צמיחה דו ספרתית ברווחים".



"אפילו האנליסטים הטובים ביותר במגזר הבנקאות מתקשים להעריך את היקף המחיקות", אמרה סונדרס. "הדעה הרווחת היא כי הרבעונים הראשון והשני יהיו קשים, ואחר כך תהיה התאוששות מסוימת. אבל יתכן שמדובר בהנחה נוחה מדי", הוסיפה.



כך למשל, האנליסט גיא מושקובסקי מבנק ההשקעות - אשר הוכתר כאנליסט הטוב ביותר של מגזר הפיננסים בסקר של "אינסטיטושונל אינווסטור" לשנת 2007 - העריך בתחילת הרבעון הרביעי של 2007 כי ענקית הפיננסים תרשום רווח רבעוני של 1.08 דולר למניה.



עם זאת, בשבוע השני של ינואר הפך מושקובסקי את תחזיתו להפסד של 1.43 דולר למניה - התחזית הפסימית ביותר מקרב 18 האנליסטים שאחריהם עוקבת בלומברג. כעבור שבוע, דיווחה סיטי על הפסד של 1.99 דולר למניה - ההפסד הרבעוני הגדול ביותר בתולדות החברה.



האנליסטית מרדית ויטני מבית ההשקעות אופנהיימר, אשר צפתה כבר בסוף אוקטובר כי סיטי תצמצם את הדיווידנד המחולק למשקיעים בעקבות הפסדיה בשוקי האשראי - חודשיים לפני שהתחזית התממשה - אף היא לא הצליחה לצפות את גודל הפסדי סיטי. ויטני צפתה בתחית הרבעון הרביעי כי סיטי תרשום רווח רבעוני של 1.03 דולר למניה, ועד סופו חתכה את התחזית להפסד של 45 סנט למניה. כאמור, סיטי רשמה בסופו של דבר הפסד גדול פי יותר מארבעה.



האנליסטים בוול סטריט צופים כעת ירידה של 6% ברווחי חברות מדד S&P 500 ברבעון הראשון של 2008, בעקבות נפילה חדה ברווחי מגזר הפיננסים. זאת לעומת גידול של 8% ברווחים ברבעון הראשון של שנת 2007.



מדד S&P 500, אשר נפל בקרוב ל-10% ברבעון הראשון של השנה - הפתיחה הגרועה ביותר מאז 2001 - נסחר כעת במכפיל רווח של פי 13.8 מהרווחים החזויים - רמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 1990 על בסיס רווחים מדווחים, לפי נתוני בלומברג.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully