וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שופרסל אשמה בחרם על שפע שוק?

נתי טוקר

7.4.2008 / 22:16

דודי ויסמן, הבעלים של קבוצת אלון, רמז כי הרשת המתחרה, שבשליטת נוחי דנקנר, היא זו שגרמה לחרם של רבני המגזר החרדי

במגזר החרדי הופתעו אתמול מהמתקפה של ויסמן נגד מתחריו, קבוצת שופרסל, והרמיזות כי הם אלה שהביאו לחרם של רבני המגזר החרדי נגד קבוצת אלון שבבעלותו. במודעות שפורסמו אתמול בעיתונים מטעם קבוצת אלון נכתב: "מדוע הנושא התעורר כשנה וחצי לאחר שרכשה קבוצת אלון את AM:PM? שאלו את עצמכם מי המרוויח הראשון מעימות בין רשת הרבוע הכחול לעדה החרדית?"

ההערכות הן כי הכוונה היא לאיש העסקים החרדי, שולם פישר, השותף ברשת שופרסל (כ-20%). פישר הצהיר בעבר כי בכוונתו להעמיק את עסקי שופרסל במגזר החרדי.

ואולם, אחד מנציגיו של ויסמן במגזר החרדי אמר אתמול ל-TheMarker "אני לא יודע מה הביא את ויסמן לתקוף את שופרסל. אני יודע בבירור ששולם פישר לא עומד מאחורי החרם". גם הרב של רבוע הכחול, אברהם צוריאל, שניהל את המגעים מול ועדת הרבנים, סירב אתמול להתייחס להאשמות נגד שופרסל.

החרם על קבוצת אלון החל לפני כשבועיים, כאשר ועדת הרבנים למען קדושת השבת פירסמה הודעה שלא "להתקשר בעסקים" עם קבוצת אלון, שבבעלות דודי ויסמן, הכוללת את רבוע כחול ואת רשת שפע שוק, הפונה למגזר החרדי. העילה לחרם היתה רשת AM:PM שפועלת בשבת.

ביום חמישי האחרון החליטה ועדת הרבנים להחמיר את המאבק והחתימה את שני הרבנים הבכירים של הציבור החרדי, האדמו"ר מגור והרב אלישיב, על מסמך הקורא לציבור הדתי להימנע מלקנות בשפע שוק. מנגד, נציגי הרבוע הכחול נפגשו בימים האחרונים עם רבנים חשובים מהחוג הליטאי, בהם הרב אהרון יהודה לייב שטינמן, הרב חיים קנייבסקי והרב נסים קרליץ, והצליחו לשכנעם שלא להצטרף לחרם. גם הרב עובדיה יוסף, מנהיג ש"ס, החליט שלא להכריז על חרם, אלא לגשת למשא ומתן. כצעד בונה לקראת המשא ומתן, נודע כי דור אלון סגרה בשבת האחרונה כמה סניפים של רשת AM:PM. עם זאת, בדור אלון אמרו כי הסניפים נסגרו משיקולים כלכליים בלבד.

מקבוצת אלון סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully