וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר ייפתח על רקע המגמה המעורבת אתמול בארה"ב וחששות מפני עיצומים נוספים בבורסה

טל לוי

8.4.2008 / 8:17

אמש נפתח המסחר בשעה 13:30 עקב עיצומי עובדי הבורסה

מדד נאסד"ק ירד ב-0.3% לרמה של 2,364 נקודות, דאו ג'ונס ננעל ללא שינוי ברמה של 12,612 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.2% לרמה של 1,372 נקודות.



אתמול נפתח המסחר בשעה 13:30 בלבד לאחר שעובדי הבורסה נקטו בעיצומים בדרישה לשפר את שכרם ואת תנאי העסקתם. בשעות הבוקר עוד נראה היה כי המסחר יבוטל למשך כל היום אולם בהתערבות יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נפתח המסחר מאוחר יותר.



משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר בודקים בימים אלה אפשרות להודיע על הפחתת מיסים (מע"מ ומס חברות) לפני יום העצמאות ה-60 למדינת ישראל. אתמול נערכה פגישה בלשכת ראש הממשלה בה השתתפו בכירי האוצר במטרה לדון באופן שבו תממן הממשלה את הסכומים שהבטיחה להוסיף לתקציב הביטחון, הרווחה והחינוך.



ראשי אגף התקציבים באוצר טענו בפגישה כי הממשלה והכנסת גילו חוסר אחריות תקציבית כשקיבלו שורה של החלטות מבלי שיש להן כיסוי תקציבי וכי לאחר רבעון אחד ב-2008 לא נותרו עוד כספים ברזרבה, ולפיכך הממשלה צריכה להחליט האם לבטל את כל ההחלטות החדשות או לקצץ את תקציב 2008 בעלות ההחלטות, עד 4 מיליארד שקל.



בבנק ישראל מתנגדים להפחתה במסים בטענה כי על הממשלה לגבות מסים, להגדיל את הכנסותיה, ולהשתמש בהם כדי להוריד את החוב הענק שצברה ואשר עומד על 80% מהתוצר.



בעולם, שב הנפט לשבור שיאים ומחירה של חבית נפט עלה אל מעבר לרמה של 109 דולר לאחר שארגון אופ"ק, האחראי על כ-40% מתפוקת הנפט העולמית, חזר על עמדתו לפיה אין צורך בהגדלת התפוקה. בארה"ב ממתינים המשקיעים לפתיחת עונת הדו"חות שהחלה, כתמיד, עם פרסום דו"חות ענקית האלומיניום אלקואה. בארה"ב מצפים לעונת דו"חות לא קלה לאחר שמשבר האשראי היכה בחברות רבות.



המובילה הגדולה של מדד המעו"ף מתחילת 2008, כימיקלים לישראל, צפויה לקבל דחיפה מחברת האשלג האמריקאי אינטרפיד שתנסה לגייס 600 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור. ההנפקה הצפויה מעידה על ההתחממות בשוק האשלג (המשמש כדשן) ואשר בו פועלת כי"ל.



אינטרפיד הרוויחה 23 מיליון דולר במחזור מכירות של 131 מיליון דולר בינואר-ספטמבר 2007, בהשוואה לרווח של 13.4 מיליון דולר במחזור של 95 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב 2006

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully