וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקדי גאידמק: אני שוקל להיות שר, ויכול לקחת גם 4-5 ח"כים מהעבודה

לילי גלילי

8.4.2008 / 8:33

בשבוע הבא: פורשי הגמלאים יהפכו לסיעה של גאידמק

על פי המפתח הנוכחי, שלפיו כל מפלגה מקבלת מינוי שר לכל שלושה חברי כנסת החברים בקואליציה, הסיעה החדשה תהיה זכאית לקבל תפקיד שר בממשלה. השר יוכל להיות אחד מחברי הכנסת, מועמד אחר מטעמו של גאידמק או אף איש העסקים עצמו. בשיחה עם "הארץ" אישר אתמול גאידמק את הדברים, ואמר כי ישקול להיות שר לענייני תפוצות וירושלים.



"זהו תפקיד חשוב שאני מתאים לעשות", אמר, "הסקר במעריב (שפורסם בסוף השבוע; ל"ג) לפיו הציבור מעדיף אותי על פני אהוד ברק לראשות הממשלה, מלמד בעיקר על תחושות בלבול ותסכול בעם. בהיעדר ניסיון ביטחוני, אני לא מתאים להיות ראש ממשלה. לעומת זאת, אני מאוד מתאים להיות שר שיביא שלום ושגשוג לירושלים, וילכד את העם היהודי בתפוצות". בכל מקרה, גאידמק מתכוון להיות יו"ר מפלגה פעיל ולבוא לישיבות הסיעה בכנסת.



להערכתו של גאידמק, סיעתו החדשה בכנסת יכולה להגיע עד ל-18 חברי כנסת עוד לפני הבחירות. "על פי החישוב שלי אני יכול לקחת כ-4-5 חברי כנסת מהעבודה, ארבעה מישראל ביתנו ואחדים מקדימה ומהליכוד".



הגמלאים של גאידמק



גאידמק



ח"כ גלזר



ח"כ שרוני



ח"כ מרום-שלו



הקמת הסיעה היא הצעד הראשון מתוכנית גדולה בת כמה שלבים המתגבשת בצדק חברתי. ל"הארץ" נודע, כי המטרה של אנשי גאידמק היא להגיע עד סוף מאי לסיעה של חמישה חברי כנסת, באמצעות צירופם של שני פורשים נוספים מסיעות אחרות. לפחות אחד מהם עתיד להיות מקדימה.



השלב הבא יהיה מאמץ לעבות את גודל הסיעה החדשה על בסיס פורשים ממפלגות שונות עד למועד הבחירות הבאות. חברי הכנסת של הגמלאים נוחים לצדק חברתי בשל הזיקה לסדר יום חברתי, וכן בשל העובדה כי ככל הנראה הם לא יבקשו להתמודד בבחירות לכנסת הבאה.



סיעת צדק חברתי תנסה לצרף אליה שני סוגים של חברי כנסת מהסיעות המכהנות. הסוג הראשון הוא ח"כים שאינם מתכוונים להתמודד עוד בבחירות לכנסת, ועל כן לא יהססו לאבד על פי חוק את הזכות להתמודד בתוך צדק חברתי.



לפי החוק, במקרה שחבר כנסת פורש לבדו מסיעתו, הוא אינו רשאי להתמודד בבחירות המקדימות במפלגתו החדשה. הסוג השני הוא ח"כים שיצטרפו לאחר פרישה מסיווית של שליש מהסיעה במפלגתם הנוכחית - שיעור הדרוש כדי לשמר את זכויותיהם של חברי הכנסת גם במסגרת המפלגתית החדשה.



היעד הראשון של אנשי גאידמק לפילוג מסוג זה הוא במפלגת העבודה, ולאחר מכן בישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן. מגעים בעניין מתקיימים עם חברי כנסת משתי סיעות אלה. הסיעה החדשה תציע לחברי הכנסת בעלי מעמד רעוע במפלגותיהם פלטפורמה זמינה שאין בה פריימריז. לחלק מהמגעים הפוליטיים שותף ליאון מורוזובסקי, בעבר יו"ר הסתדרות המעו"ף, וכעת ראש האגף המוניציפלי בצדק חברתי.



גיבושה של הסיעה בכנסת הואץ בעקבות הפריסה הרחבה של מפלגתו של גאידמק בבחירות המוניציפליות. באין סיעה מכהנת, המפלגה נחשבת לתאגיד, עובדה המסרבלת עד מאוד הליכים טכניים של ניהול מערכת הבחירות והבקרה עליה.



בינתיים גאידמק ממשיך בהיערכות לבחירות בירושלים. ראשות העיר נותרה עדיין היעד האישי שלו. עובדה זו משפיעה גם על השיקולים באיוש הפוטנציאלי של הסיעה בכנסת. אחד השיקולים בבחירת חברי כנסת היא שעמדותיהם והתנהלותם לא תחבל במערכת הבחירות של גאידמק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully