וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר - אלן גרינספאן: הנפילה במחירי הבתים בארה"ב עשויה להסתיים לפני תחילת 2009

סוכנויות הידיעות

8.4.2008 / 8:55

גרינספאן: לא צפויה האצה משמעותית באינפלציה עד תום המשבר

"עד תחילת 2009 לא נתקרב אפילו למחיקת רובו של מלאי הבתים הזה, אך מאד סביר שמחירי הבתים יתייצבו זמן רב לפני כן", אמר גרינספאן בנאום שנשא באמצעות לווין במהלך כנס כלכלי בטוקיו. הפיחות במספר הבתים העומדים למכירה, אמר גרינספאן, יתרום להתאוששותה של כלכלת ארה"ב, העומדת כיום בפני מיתון בשל המשברים בשוקי הדיור והמשכנתאות והשפעתם השלילית על שוקי האשראי העולמיים.



"ברגע שהשווקים יתחילו להתייצב, במיוחד אם כלכלות נוספות לא יפלו למיתון חמור, ניתן יהיה לצפות להתאוששות גם בצמיחה הכלכלית. היא תהיה איטית והססנית", אמר גרינספאן. היקף הנזקים הנובעים מקריסתו של שוק משכנתאות הסאבפריים, שהובילה לפריצתו של משבר האשראי העולמי, לא יתברר במלואו במשך חודשים רבים, אמר גרינספאן.



באשר לאינפלציה, אמר גרינספאן כי הוא אינו צופה האצה משמעותית באינפלציה בחודשים הקרובים, והעריך כי מחירי המוצרים יעלו בהתאם לקצב התאוששותה של הכלכלה העולמית. "קשה לדמיין התפרצות אינפלציונית משמעותית בתקופה שבה ההאטה הכלכלית ממשיכה להתגבר. ככל הנראה קיימת רגיעה בלחצים האינפלציוניים במהלך ההאטה הנוכחית, לפני שהם יתגברו הכלכלות יתחילו להתאושש", אמר גרינספאן.



גרינספאן, שכיהן כראש הבנק הפדרלי בין השנים 87' ל-2006, העריך בתחילת השבוע כי ישנה סבירות של יותר מ-50% שכלכלת ארה"ב תיכנס למצב של מיתון. עם זאת, הוסיף גרינספאן כלכלת ארה"ב טרם נכנסה למצב של מיתון, המתאפיין לרוב בנפילה חדה בהזמנות המוצרים, בעלייה חדה בשיעור האבטלה ובהיחלשות אינטנסיווית של הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully