וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן זרה מחזיקה ב-3%-4% בבנק לאומי

שרון שפורר

8.4.2008 / 9:04

האחזקה של קרן הגידור האמריקאית סנקה בבנק מגיעה לשווי של 715-950 מיליון שקל. מחזיקה גם ב-4.9% מבית ההשקעות פסגות

השם של קרן הגידור סנקה אולי אינו אומר הרבה למשקיע הישראלי, אלא שהקרן האמריקאית מגלה עניין רב בישראל, ובלי שניתנה הדעת הציבורית לכך היא מחזיקה בנתחים נאים בשני מוסדות פיננסיים מרכזיים בישראל. הקרן, שרכשה בתחילת השנה 4.9% בבית ההשקעות פסגות מקרן יורק, מחזיקה כיום ב-3%-4% בבנק לאומי. כך נודע ל-TheMarker.

לאומי נסחר בשווי של 23.8 מיליארד שקל אחרי ירידה של 11% מתחילת השנה, כך שהאחזקה של סנקה מגיעה לשווי של 715-950 מיליון שקל. סנקה היא קרן גידור פרטית, ולכן המידע עליה מועט. ידוע כי היא נוהגת לבצע השקעות משותפות עם קרן יורק. הפעם מצאו עצמן הקרנות משני צדי המתרס: סנקה מחזיקה בלאומי ויורק צפויה להחזיק בבנק הפועלים. זאת, כשתושלם העסקה עליה דווח לפני כשבועיים, בה יוקצו ליורק 4% מהפועלים תמורת 735 מיליון שקל.

כך יוצא שיורק וסנקה, שמחזיקות ב-75% ו-5% בהתאמה בבית ההשקעות פסגות, מחזיקות באחד מהבנקים הגדולים במדינה. בצד יורק וסנקה מחזיקה בפסגות גם קרן פליינפילד בכ-20%, בעקבות השלמת רכישת קופות הגמל גדיש וגמולות בידי פסגות.
ייתכן כי בסנקה רואים באחזקה בלאומי פוטנציאל לרווח במקרה שבו יתפתח מאבק שליטה בבנק.

באחרונה הודיעה המדינה על מינוי בנק ההשקעות רוטשילד לבנק שילווה את מכירת לאומי, כדי שיאתר מועמדים לרכישתו. השליטה בלאומי מותנית באחזקה של 20% מהמניות, וייתכן ששיעור אחזקה זה יעודכן כלפי מטה בקרוב. על פי ההערכות, קרן סרברוס, שהשתתפה במכרז הקודם על רכישת לאומי, שוקלת להתמודד שוב על רכישת השליטה בבנק.

מלבד סנקה נחלקות האחזקות בלאומי באופן הבא: המדינה מחזיקה בכ-10% מהבנק; שלמה אליהו מחזיק בכ-10%; 10% נוספים מוחזקים בידי קרן סרברוס; אוצר התיישבות היהודים מחזיקה בכ-5%; ואלפרד אקירוב מחזיק ב-2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully