וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזי כהן יהיה מנכ"ל אפריקה ישראל

אתי אפללו

8.4.2008 / 10:15

מנכ"ל קבוצת מגדל בעשור האחרון, הודיע הבוקר להנהלה על כוונתו לפרוש מתפקידו. ימלא בקבוצת אפריקה את מקומו של ארז מלצר

מנכ"ל קבוצת מגדל בעשור האחרון, איזי כהן, הודיע הבוקר להנהלת הקבוצה על כוונתו לפרוש מתפקידו. כהן ימשיך לכהן עד ליום 15 ביוני 2008 וככל שיידרש אף מאוחר מכך. איזי כהן נענה להצעה לכהן ככמנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל להשקעות שבבעלותו של לב לבייב.

יו"ר דירקטוריון מגדל, אהרן פוגל הדגיש כי הוא מכבד את רצונו של כהן לצאת לדרך חדשה לאחר עשור של כהונה מוצלחת כמנכ"ל הקבוצה. "בתקופת כהונתו כמנכ"ל מגדל הייתה לאיזי כהן תרומה מכרעת להרחבת פעילות הקבוצה, להגדלת הרווח וליצירת ערך לבעלי המניות".

בישיבת הנהלה מיוחדת שהתכנסה הבוקר במגדל, הודה איזי כהן במילים נרגשות לפוגל "על התבונה והמנהיגות, על החברות והגיבוי המופלא ועל השותפות האמיצה לאורך כל הדרך". קבוצת מגדל – לגלגוליה השונים הייתה עבורי בית חם זה יותר מ- 30 שנה, ובית שכזה לעולם לא באמת עוזבים – אפילו אם מחליטים להמשיך הלאה". כהן הדגיש כי מגדל נתברכה בשדרה ניהולית ייחודית. "אני משאיר את החברה בידיים מצויינות". לאחר עשור של עשייה אינטנסיבית מאוד במגדל ובג'נרלי הוא מקבל עליו את האתגר הניהולי המרתק שבניהול קבוצת אפריקה ישראל.

חברת מגדל נשלטת על ידי חברת הביטוח האיטלקית ג'נרלי, ועוסקת בעיקר בביטוחי חיים. החברה מחזיקה גם בקרן הפנסיה השניה הגדולה בישראל, קרן מקפת. לאחרונה פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים ל-2007 והציגה רווח נקי בגובה של מיליארד שקל. עם זאת, כ-400 מיליון שקל מתוך הרווח הזה, נובעים בשל הוראה רגולטורית לביטול הפרשה לסיכונים מיוחדים ואינם מגיעים מפעילותה העסקית השוטפת של החברה. מהדו"חות עולה כי איזי כהן קיבל בשנת 2007 שכר של 4.34 מיליון שקל. בתוספת הטבות, הפרשות לפנסיה ואופציות, הגיע שכרו בשנת 2007 ל-9.5 מיליון שקל כולל המענק שקיבל בגובה 2.3 מיליון שקל. אהרון פוגל, יו"ר הדירקטוריון, קיבל בשנת 2007 שכר בגובה 2.55 מיליון שקל. בתוספת הטבות ואופציות הגיע שכרו בשנת 2007 ל-3.9 מיליון שקל כולל המענק השנתי בסך 1.1 מיליון שקל. הרווח הנקי של מגדל מפעילות שוטפת, על אף אוגוסט השחור והרבעון הרביעי התנודתי, הוא בגובה 594.4 מיליון שקל, עלייה של כ-5% מהרווח שהציגה בשנת 2006.

למרות המספרים היפים, אי אפשר להתעלם מהרבעון הראשון של 2008, לגביו מציינים במגדל כי: "לאחר תאריך המאזן נמשכה התנודתיות הגבוהה בשוקי ההון, שהתבטאה בין היתר בירידות בשוקי המניות בארץ ובעולם ובהמשך מגמת ההיחלשות של הדולר מול השקל.

לשינויים אלה השפעה שלילית הן על ההשקעות העומדות כנגד ההון העצמי וכנגד ההתחייבויות הביטוחיות בנוסטרו, והן על ההשקעות כנגד התחייבויות ביטוח החיים המשתתפות ברווחים, בהם התשואה המצטברת בחודשים ינואר ופברואר הייתה שלילית.עם זאת הקבוצה אינה רואה אינדיקציה כלשהי להרעה בבסיס פעילותה הביטוחית - עסקית".

יונאל כהן, מנהל האסטרטגיה והפיתוח העסקי של מגדל ויו"ר מקפת, קיבל בשנת 2007 שכר של 3 מיליון שקל, בתוספת אופציות הגיע שכרו בשנת 2007 ל-3.8 מיליון שקל. מנהלת ההשקעות ענת לוין קיבלה בשנת 2007 שכר של 2.2 מיליון שקל, בתוספת הפרשות סוציאליות, הטבות ואופציות הגיע שכרה בשנת 2007 ל-3.2 למילון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully