וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה ננעל ביציבות

טל לוי

8.4.2008 / 17:50

מדד המעו"ף הוסיף לערכו 0.3%, ת"א 100 נותר ללא שינוי. אפריקה ישראל טיפסה ב-3%, החברה לישראל ניתרה ב-5% נוספים

הבורסה של תל אביב סיימה את יום המסחר השלישי השבוע ביציבות: מדד המעו"ף הוסיף 0.3% וננעל ברמה של 1,056.2 נקודות ומדד תל אביב 100 נותר ללא שינוי ברמה של 983.88 נקודות. מחזורי המסחר היו ערים והסתכמו ב-2.2 מיליארד שקל. בוול סטריט נפתח המסחר בירידות שערים של עד 0.6% במדדים המובילים. הנהלת הבורסה הודיעה הבוקר כי לאחר חודש של מסחר מקוצר, ישובו שעות המסחר למתכונת הרגילה כך שהמסחר הסתיים בשעה 17:30.

מדד מניות הנדל"ן איבד 0.1% בהובלת אפריקה ישראל שהגיבה בעליות למינוי המנכ"ל החדש, איזי כהן, שפרש לצורך המינוי החדש מתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח מגדל לאחר 10 שנים בתפקיד. כהן ימשיך לכהן כמנכ"ל מגדל עד ל-15 ביוני 2008 וככל שיידרש אף מאוחר מכך. חברת הביטוח הגדולה בישראל, מגדל, נסחרת כיום במסגרת מדד מניות היתר, כלומר אינה כלולה ברשימת 100 המניות המרכיבות את מדד תל אביב 100. הסיבה לכך היא שהציבור מחזיק רק ב-20% ממניות מגדל והבורסה מחייבת אחזקה של לפחות 25% בידי הציבור עבור חברות הנסחרות במסגרת מדד תל אביב 100.

קרדן NV נסחרה על רקע הורדת המלצה מאת בנק ההשקעות השווייצי ING. הבנק אמנם הותיר המלצת "קנייה" למניה אולם הוריד את מחיר היעד מ-16 יורו למניה (החברה נסחרת גם בבורסה של הולנד) ל-13.1 יורו למניה. בתרגום לשקלים, מדובר במחיר של 75 שקלים למניה – גבוה ב-63% ממחירה הבוקר.

המובילה הגדולה של מדד המעו"ף מתחילת 2008, כימיקלים לישראל, נסחרה במרבית שעות היום על רקע נסיונה של חברת האשלג האמריקאית, אינטרפיד, לגייס 600 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור. ההנפקה הצפויה מעידה על ההתחממות בשוק האשלג (המשמש כדשן) ואשר בו פועלת כי"ל. לקראת תום המסחר נודע כי החברה הבת של כי"ל, כיל דשנים, חתמה על הסכם עם לקוחות בהודו למכירת אשלג לתקופה של כשנה במסגרתם תספק כיל דשנים מעל ל-1.1 מיליון טון אשלג. המחיר שנקבע בחוזה גבוה בכ-355 דולר לטון לעומת מחירי ההסכם הקודם - יותר מכפול מהמחיר בשנה שעברה. עבור כי"ל, מדובר בתוספת של מאות מיליוני דולרים לשורה התחתונה. תוקף החוזה הוא החל ממאי 2008 ועד מארס 2009. עם זאת, המסחר במניה הופסק לאור ההודעה כך שהמשקיעים לא יכלו להגיב עליה.

מניית החברה האם, החברה לישראל, הספיקה להגיב להודעת החברה הבת, כימיקלים לישראל, וסיימה בעלייה. במהלך שעות היום נסחרה המניה בעליות לאחר שבבנק ההשקעות HSBC העניקו למניה המלצת "תשואת יתר". ב-HSBC קבעו מחיר יעד של 6,567 שקלים למניה - גבוה ב-65% ממחירה המניה אתמול. ב-HSBC כתבו כי מדובר ב"הזדמנות לרכוש נכסים איכותיים במחיר אפסי". מדד מניות הבנקים הוסיף 2.1% בהובלת בנק הפועלים ובנק לאומי . טבע סיימה בירידה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully