וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין אנונימי נגד פרקליטות מיסוי וכלכלה

נורית רוט

8.4.2008 / 10:58

החוברת מציינת את פסקי הדין בעניין יוסי גרינפלד, גבי רביד, מרדכי כבירי ומלם מערכות

"בשנים האחרונות מככבים ראשי פרקליטות מיסוי וכלכלה בתקשורת. מדי חודש הם דיווחו לנו על "רשיות חמורות" אנשי עסקים שרלטנים... הם הגיעו לבית המשפט מלווים במצלמות טלוויזיה, השפילו נאשמים, השפילו משפחות וניסו בכל דרך להצדיק את הקמפיין התקשורתי האכזרי שיצרו במו ידם. והתוצאה : נזיפות חסרות תקדים מצד שופטים, זיכויים של אנשי עסקים חפים מפשע , ביקורת ציבורית קשה ונוקבת", כך פותחת החוברת.



החוברת מציינת את פסקי הדין בעניין יוסי גרינפלד, גבי רביד, מרדכי כבירי ומלם מערכות, שכולם זוכו בבית המשפט או שכתב האישום נגדם בוטל, תוך מתיחת ביקורת על הפרקליטות, ומביאה קטעי עיתונות מפרסומים שונים שנעשו אודות פסקי הדין, כדי להמחיש את ה"הפקרות בפרקליטות". "מר מזוז", מסיימת החוברת, "אם עוצמת הביקורת והכשלים היו מופנים כלפי מוסד או אישיות ציבורית אחרת גם היית מבליג ולא עושה כלום?"



בחוברת, שהגיעה למערכת TheMarker, לא מצויין מיהם הגורמים שמימנו את הוצאת החוברת ומיהם הגורמים המפיצים אותה.



"מדובר באנשי עסקים אלמונים שעושים קמפיין באמצעות אנשים ששכרו במיוחד", הסכים לומר לנו מקורב לאותם אנשי העסקים. לדבריו, "החוברת הזו היא מחאה של אנשי עסקים שזוכו בעת האחרונה אחרי שעברו עינוי דין ושמרגישים פגועים מהתייחסות פרקליטות מיסוי וכלכלה אליהם ולכן הם הוציאו את החוברת הזו במטרה להעיר את היועמ"ש ואת פרקליט המדינה לעשות מעשה שהיו עושים לו היה מדובר בגוף ציבורי אחר".



בכמה אנשים מדובר? "פחות מכף יד אחת". ומדוע הם לא מזדהים: "האנשים האלה חוששים מהתנכלות של מערכת המשפט אליהם ולכן הם מסתתרים".



דובר משרד המשפטים, עו"ד משה כהן, מסר: "למדתי לראשונה על הדברים מפניית TheMarker. עינינו הרואות - מי שמפיץ את הפרסום האנונימי לא מוכן לעמוד מאחוריו, ולא מוכן לחשוף את הגורם האינטרסנטי שיזם אותו.



רק מי שיוצא למסע יחצ"ני ממניעים פסולים מוכן להשקיע משאבים בליקוט החלטות שבהן הושמעו (אולי) הערות כאלה ואחרות על יחידה בפרקליטות.



לעומת זאת, היחידה שמנסים להשמיצה - פרקליטות מיסוי וכלכלה, שקועה רובה ככולה בייצוג הציבור בלחימה בעבריינות כלכלית של אישים עתירי ממון המלווים ביחצ"נים צמודים, ועל כן אינה טורחת באורח שוטף להכין מצגות בדבר ההישגים והמחמאות להן היא זוכה במהלך השנים האחרונות.
הניסיון להלך אימים על הפרקליטות לא יצלח.

הפצת תעמולה בדרך זו מעולם לא הרתיעה, ולא תרתיע גם בעתיד את הפרקליטות מלמלא את תפקידה למען הציבור. מעבר לזה, אין אני רואה מקום להגיב להתבטאויות אנונימיות שלא הוצגו בפני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully